GPO?

Federal Register / Vol. 61, No. 209 / Monday, October

28, 1996 / Notices 55653

completion of contract renewal process
for long-term water supply contracts.

2. Contract Actions Modified:

(1) Lakeview Irrigation District,
Shoshone Project, Wyoming: New long-
term water service contract for up to
3,200 acre-feet of firm water supply
annually and up to 11,800 acre-feet of
interim water from Buffalo Bill
Reservoir. Pursuant to Section 9(c) of
the Reclamation Project Act of 1939 and
Public Law 100-516.

(14) Bostwick ID in Nebraska and
Kansas-Bostwick ID, Farwell and
Sargent IDs, Frenchman-Cambridge ID,
Frenchman Valley 1D, Webster ID, and
Kirwin ID, P-SMBP, Kansas and
Nebraska: Extension of existing water
service contracts for irrigation water
supplies, pursuant to Public Law 104—
206.

(18) Angostura Irrigation District,
Angostura Unit, P-SMBP, South Dakota:
The District’s current contract for water
service expired on December 31, 1995.
An interim 3-year contract provides for
the District to operate and maintain the
dam and reservoir. The proposed
contract would provide a continued
water supply for the District and the
District’s continued operation and
maintenance of the facility.

3. Contract Actions Discontinued:

(6) Corn Creek Irrigation District,
Glendo Unit, P-SMBP, Wyoming:
Repayment contract for 10,350 acre-feet
of supplemental irrigation water from
Glendo Reservoir pending completion of
NEPA review. NEPA compliance on
hold.

(19) Shadehill Water User District,
Shadehill Unit, P~-SMBP, South Dakota:
Water service contract expired June 10,
1995. The proposed contract would
provide irrigation water to the District
pursuant to terms acceptable to both the
United States and the District. No action
expected in 1996.

4. Contract Actions Completed:

(21) Belle Fourche Irrigation District,
Belle Fourche Unit, P-SMBP, South
Dakota: D&MC contract for
rehabilitation work on water control
structures, lining additional canals, and
rehabilitation of bridges and laterals.
Public Law 103-434, enacted October
31, 1994, authorized an additional $10.5
million in Federal funds and $4 million
in non-Federal cost share for completion
of minor construction.

Dated: October 18, 1996.
Wayne O. Deason,
Deputy Director, Program Analysis Office.
[FR Doc. 96-27546 Filed 10-25-96; 8:45 am]
BILLING CODE 4310-94-P

LIBRARY OF CONGRESS

Copyright Office
[Docket No. 94—-3 CARP CD-90-92]

Distribution of 1990, 1991 and 1992
Cable Royalties

AGENCY: Copyright Office, Library of
Congress.

ACTION: Distribution order.

SUMMARY: The Librarian of Congress,
upon the recommendation of the
Register of Copyrights, is announcing
the distribution of royalties collected
under the cable compulsory license, 17
U.S.C. 111, for the years 1990, 1991, and
1992. The Librarian is adopting in part
and rejecting in part the decision of the
Copyright Arbitration Royalty Panel
(CARP). The rejection takes the form of
making some adjustments to the
distribution percentages.

EFFECTIVE DATE: The distribution
percentages announced in this Order are
effective on October 28, 1996.

ADDRESSES: The full text of the CARP’s
report to the Librarian of Congress is
available for inspection and copying
during normal business hours in the
Office of the Copyright General Counsel,
James Madison Memorial Building,
Room LM-407, First and Independence
Avenue, S.E., Washington, DC 20540.

FOR FURTHER INFORMATION CONTACT:
Marilyn J. Kretsinger, Acting General
Counsel or William Roberts, Senior
Attorney for Compulsory Licenses, P.O.
Box 70977, Southwest Station,
Washington, D.C. 20024. Telephone
(202) 707-8380.

SUPPLEMENTARY INFORMATION:

I. Recommendation of the Register of
Copyrights

Background

In 1976, Congress adopted a statutory
compulsory license for cable television
operators to enable them to clear the
copyrights to the broadcast
programming which they retransmitted
to their subscribers. Codified at 17
U.S.C. 111, the cable compulsory
license allows cable operators to submit
semiannual royalty payments, along
with accompanying statements of
account, to the Copyright Office for
future distribution to copyright owners
of broadcast programming retransmitted
by those cable operators. Until
December 1993 royalty distribution
proceedings were conducted by the
Copyright Royalty Tribunal (CRT), at
which time Congress abolished the
Tribunal and transferred its
responsibilities to the Librarian of

Congress and the Copyright Office.
Public Law No. 103-196 (1993).
Distribution proceedings are now
conducted by ad hoc Copyright
Arbitration Royalty Panels (CARPS)
convened by the Librarian of Congress,
which determine the proper division of
royalties among the participating
claimants in a written report and then
deliver that report to the Librarian for
his review and approval. Today’s
determination constitutes the first
distribution of royalties under the new
system enacted by Congress in 1993.

Operation of the Cable Compulsory
License

The cable compulsory license applies
to cable systems that carry broadcast
signals in accordance with the rules and
regulations of the Federal
Communications Commission (FCC).
These systems are required to submit
royalties for the carriage of their signals
on a semiannual basis in accordance
with the prescribed statutory royalty
rates. The royalties are submitted to the
Copyright Office, along with a statement
of account reflecting the number and
identity of the broadcast signals carried,
the gross receipts received from
subscribers for those signals, and other
relevant filing information. The
Copyright Office deposits the collected
funds with the United States Treasury
for later distribution to copyright
owners of the broadcast programming
through the procedure described in
chapter 8 of the Copyright Act.

Creation of the cable compulsory
license was premised on two significant
Congressional considerations: first, the
perceived need to differentiate for
copyright payment purposes between
the impact of local versus distant
broadcast signals carried by cable
operators; and second, the need to
distinguish among different sizes of
cable systems based upon the dollar
amount of receipts they receive from
subscribers for the carriage of broadcast
signals. These two considerations
played a significant role in deciding
what economic effect cable systems had
on the value of copyrighted works
shown on broadcast television. See H.R.
Rep. No. 1476, 94th Cong., 2d Sess. 90
(1976). It was felt that the carriage of
local broadcast signals by a cable
operator did not affect the value of the
works broadcast because the signal was
already available to the public for free
through over-the-air broadcasting.
Therefore, the compulsory license
essentially lets cable systems carry local



55654

Federal Register / Vol. 61, No. 209 / Monday, October

28, 1996 / Notices

signals for free.1 Distant signals,
however, do affect the value of
copyrighted programming because local
advertisers, who provide the principal
remuneration to broadcasters enabling
broadcasters to pay for the
programming, are not willing to pay
increased advertising rates for cable
viewers in distant markets who cannot
be reasonably expected to purchase
their goods. The increase in viewership
of the programming through distant
signal importation by cable systems goes
uncompensated because advertisers will
not pay for it, and hence broadcasters
cannot pay greater sums to copyright
owners. The distinction among sizes of
cable operators, based on their income
from subscribers, assumes that only the
larger systems which import distant
signals have any significant economic
impact on copyrighted works.

Section 111 distinguishes among
three sizes of cable systems according to
the amount of money they receive from
subscribers for the carriage of broadcast
signals. The first two classifications are
small to medium-sized cable systems
known as SA-1’s and SA-2’s, in
accordance with the title of the
statement of account form which they
file with their royalty payments. SA-1’s
pay a flat rate (currently $28) for
carriage of all their signals, while SA—
2’s pay a percentage of their gross
receipts received from subscribers for
broadcast signals irrespective of the
number of distant signals that they
carry. The large systems, SA-3’s, pay in
accordance with a highly complicated
and technical formula, principally
dependent on how the FCC regulated
the cable industry in 1976, which
allows the systems to distinguish
between carriage of local and distant
signals and to pay accordingly. The vast
majority of royalties available for
distribution in this proceeding come
from the large cable systems.

The royalty scheme for the large cable
systems employs the statutory device
known as the distant signal equivalent
(DSE). Distant signals are determined in
accordance with two sets of FCC
regulations: the ““must carry” rules for
broadcast stations in effect on April 15,
1976, and a station’s television market
as currently defined by the FCC. 17
U.S.C. 111(f). A signal is distant for a
particular cable system when that
system would not have been required to
carry the station under the FCC’s 1976
“must carry” rules, and the system is

11t should be noted, however, that cable systems
which carry only local signals and no distant
signals (a rarity) are still required to submit a
statement of account and pay a basic minimum
royalty fee.

not located with the station’s television
market.

Cable systems pay for carriage of
distant signals based upon the number
of DSE’s they carry. The statute defines
a DSE as ‘“‘the value assigned to the
secondary transmission of any
nonnetwork television programming
carried by a cable system in whole or in
part beyond the local service area of a
primary transmitter of such
programming.” 17 U.S.C. 111(f). A DSE
is computed by assigning a value of one
to a distant independent broadcast
station, and a value of one-quarter to
distant noncommercial educational and
network stations, which do have a
certain amount of nonnetwork
programming in their broadcast days.
Cable systems pay royalties based upon
a sliding scale of percentages of their
gross receipts depending upon the
number of DSEs they incur. The greater
the number of DSEs, the greater the total
percentage of gross receipts and,
consequently, the larger the total royalty
payment.

As noted above, the operation of the
cable compulsory license is intricately
linked with how the FCC regulated the
cable industry in 1976. The Commission
regulated cable systems extensively in
1976, restricting them in the number of
distant signals they could carry (the
distant signal carriage rules), and
requiring them to black-out
programming on a distant signal where
the local broadcaster had purchased the
exclusive rights to that same
programming (the syndicated
exclusivity rules). However, in 1980, the
Commission took a decidedly
deregulatory stance towards the cable
industry and eliminated the distant
signal carriage rules and the syndicated
exclusivity (‘“syndex’) rules. Malrite
T.V.v. FCC, 652 F.2d 1140 (2d Cir.
1981), cert. denied sub. nom., National
Football League, Inc. v. FCC, 454 U.S.
1143 (1982). Cable systems were now
free to import as many distant signals as
they desired without worry of any
black-out restrictions.

Pursuant to its statutory authority,
and in reaction to the FCC’s action, the
Copyright Royalty Tribunal initiated a
rate adjustment proceeding for the cable
compulsory license to compensate
copyright owners for the loss of the
distant signal carriage rules and the
syndex rules. This rate adjustment
proceeding produced two new rates
applicable to large cable systems making
section 111 royalty payments. 47 FR
52146 (November 19, 1982). The first, to
compensate for the loss of the distant
signal carriage rules, was the adoption
of a royalty fee of 3.75% of a cable
system’s gross receipts for carriage of

each distant signal that would not have
previously been permissible under the
former distant signal carriage rules. This
3.75% fee has become known as the
“penalty fee”” in cable circles and has
restricted the number of distant signals
carried today by large cable systems.

The second rate adopted by the CRT,
to compensate for the loss of the syndex
rules, is known as the syndex surcharge.
Large cable operators must pay this
additional fee when the programming
appearing on a distant signal imported
by the cable system would have been
subject to black-out protection under the
FCC’s former syndex rules.2

Since the CRT’s action in 1982, the
royalties collected from cable systems
have been divided into three categories
for distribution to copyright owners to
reflect their origin: 1) the “Basic Fund”,
which includes all the royalties
collected from SA-1 and SA-2 cable
systems, and the royalties collected
from large SA-3 systems for carriage of
distant signals that would have been
permitted under the FCC’s former
distant signal carriage rules; 2) the
*3.75% Fund,” which includes the
royalties collected from large cable
systems for distant signals whose
carriage would not have been permitted
under the FCC’s former distant signal
carriage rules; and 3) the ““‘Syndex
Fund,” which includes the royalties
collected from large cable systems for
carriage of distant signals that contain
programming that would have been
subject to black-out protection under the
FCC’s former syndex rules.

Distribution of Royalties

Royalties are collected twice a year
from cable systems for the privilege of
retransmitting broadcast signals to their
subscribers. As discussed above, these
royalties are collected by the Copyright
Office and deposited in interest-bearing
accounts with the United States
Treasury for subsequent distribution to
copyright owners of the retransmitted
broadcast programming.

In order to be eligible for a
distribution of royalties, a copyright
owner of broadcast programming
retransmitted by one or more cable
systems must submit a written claim to
the Copyright Office. Only copyright
owners of nonnetwork broadcast
programming are eligible for a royalty
distribution. 17 U.S.C. 111(d)(3).
Eligible copyright owners must submit
their claims in the month of July for
royalties collected from cable systems

2Royalties collected from the syndex surcharge
have decreased in recent years because the FCC has
reimposed syndicated exclusivity protection in
certain circumstances.



Federal Register / Vol. 61, No. 209 / Monday, October 28, 1996 / Notices

55655

during the previous year. 17 U.S.C.
111(d)(4)(A). Once the claims have been
processed, the Library begins to
determine whether there are
controversies among the parties filing
claims as to the proper division and
distribution of the royalties. If there are
no controversies—meaning that the
claimants have settled among
themselves as to which claimant is due
what amount of royalties—then the
Library distributes the royalties in
accordance with the claimants’
agreement(s) and the distribution is
concluded. However, the Library must
conduct a distribution proceeding in
accordance with the provisions of
chapter 8 of the Copyright Act for those
claimants who do not agree.

Distribution proceedings conducted
under chapter 8 are accomplished in
two phases. In Phase |, the royalties are
divided among the categories of
broadcast programming represented in
the proceeding. The copyright owner
claimants have, traditionally, divided
themselves into eight categories during
Phase I. These categories of claimants
are: (1) Program Suppliers, which are
the copyright owners of syndicated
television series, movies, and television
specials; (2) Joint Sports Claimants,
which are the copyright owners of live
telecasts of professional and college
team sports; (3) National Association of
Broadcasters (also known as
“Commercial Television’), which are
the copyright owners of programs
—typically news and local interest
programs—produced by broadcast
stations; (4) Public Broadcasting Service
(also known as ““Noncommercial
Television”), which are the copyright
owners of all programming broadcast by
the Public Broadcasting Service that do
not fall within another category; 3 (5)
Devotional Claimants, which are
copyright owners of syndicated
programs with a religious theme that do
not fall within another category; (6)
Canadian Claimants, which are the
copyright owners of programs broadcast
on Canadian stations that do not fall
within another category; (7) Music
Claimants, which are the copyright
owners of musical works broadcast on
all programming, as represented by the
performing rights societies ASCAP, BMI
and SESAC; and (8) National Public
Radio, representing the copyright
owners of all programming broadcast on
National Public Radio radio stations that
does not fall within the Music

3An example of a program which would not be
in the Public Broadcasting Service category,
because it fell within another category, would be
the movie “Platoon’ that was broadcast by a PBS
station. That program would properly fall within
the Program Suppliers category.

Claimants category. The copyright
owners within each category
traditionally agree among themselves to
hire counsel to represent all owners
within that category during the course
of a Phase | distribution proceeding.

In Phase Il, the royalties are divided
among claimants within a particular
category. For example, in a Phase Il
proceeding within the Music Claimants
category, the copyright owners
represented by ASCAP may be in
controversy with the copyright owners
represented by BMI as to the division of
royalties allotted to the Music Claimants
category after the conclusion of the
Phase | proceeding. If such a
controversy existed, the Library would
conduct a Phase Il proceeding under the
same provisions of chapter 8 of the
Copyright Act applicable to the Phase |
proceeding.

The cable distribution proceeding
which is the subject of today’s
recommendation of the Register of
Copyrights, and Order of the Librarian
of Congress, is a Phase | proceeding.
Phase Il proceedings will be conducted
subsequently to resolve all Phase Il
controversies for distribution of the
1990-1992 cable royalties.

This Proceeding

At stake in this royalty distribution
proceeding is over $500 million in
royalties collected from cable systems
for the retransmission of broadcast
signals during the years 1990-92. A
distribution proceeding for the 1990
royalties was begun by the CRT in April
of 1993, 58 FR 17387 (April 2, 1993),
but was suspended when the Congress
eliminated the Tribunal later that year.
See Order, CRT Docket No. 92—-1-90 CD
(October 14, 1993).

Royalty distribution proceedings now
require the Librarian to assemble a
CARP to determine the proper
allocation of royalties among the
copyright owner claimants. The
Librarian assembles a CARP for a period
of 180 days—selecting two of the
arbitrators and allowing the two
selected to choose a third—to make a
determination as to the proper
distribution or rate adjustment and
submit a written report to the Librarian
with their findings of fact and
conclusions of law. 17 U.S.C. 802(e).
The Librarian then has 60 days to
review the report and, upon the
recommendation of the Register of
Copyrights, either accept or reject it. 17
U.S.C. 802(f). The statute directs that the
Librarian must adopt the report unless
he ““finds that the determination is
arbitrary or contrary to the applicable
provisions of”’ the Copyright Act,
whereupon he must ““after full
examination of the record created in the

arbitration proceeding, issue an order
setting the royalty fee or distribution of
fees, as the case may be”. Id.

Shortly after the elimination of the
Tribunal and the assumption of its new
duties, the Library published a notice
seeking comments on the existence of
controversies to the distribution of the
1990 cable royalty fund. 59 FR 64714
(December 15, 1994). Consistent with its
position that the Library was not a
successor agency to the Tribunal, the
Library began 1990 cable distribution
proceedings anew. At the urging of the
parties submitting comments, the
Library consolidated distribution of the
1990, 1991 and 1992 cable funds into a
single proceeding and instructed those
parties interested in presenting evidence
to the CARP to file their Notices of
Intent to Participate. 60 FR 14971
(March 21, 1995). Representatives from
six claimant groups expressed their
intention to participate in the
proceeding: Program Suppliers, Joint
Sports Claimants (JSC), the National
Association of Broadcasters (NAB), the
Public Broadcasting System (PBS), the
Devotional Claimants, and the Canadian
Claimants.4 The participating parties
submitted their written direct cases on
August 18, 1995, and precontroversy
discovery was conducted on those cases
consistent with the new procedural
rules adopted by the Librarian to govern
CARP proceedings. See 37 CFR 251.45.

During the course of the
precontroversy discovery period, the
Librarian was called upon to make a
number of procedural and evidentiary
rulings consistent with 17 U.S.C. 801(c).
See Order, dated October 30, 1995;
Order, dated November 7, 1995. In the
November 7, 1995 Order, the Librarian
specifically designated an issue to the
CARRP for its resolution: “‘whether
programs distributed by the Fox
Broadcasting Corp. to its affiliates
during 1990-1992 were ‘nonnetwork
programs’ within the meaning of
Section 111(d)(3)” of the Copyright Act.
Order, dated November 7, 1995 at p. 21.
The Library permitted the parties to the
proceeding ‘“to amend their direct cases
to submit such evidence as they
consider relevant by December 15,
1995.” Id.

Arbitration proceedings before the
CARP were initiated on December 4,
1995, and the 180 day arbitration was
begun. 60 FR 58680 (November 28,
1995). On June 3, 1996, 180 days later,
the chairperson of the CARP delivered

4The Music Claimants and NPR settled their
claims to the 1990-92 funds, and did not
participate. The Canadian Claimants settled their
1990 claims with the other parties, and therefore
only participated in the proceeding for the years
1991 and 1992.



55656

Federal Register / Vol. 61, No. 209 / Monday, October

28, 1996 / Notices

the Panel’s written report to the
Librarian. As provided in 37 C.F.R.
251.55(a), the parties filed their
petitions with the Librarian to modify
and/or set aside the decision of CARP
by June 17, 1996. Replies were filed by
July 1, 1996.5

Further Action by the CARP

After preliminary review of the
CARP’s report, and consideration of the
parties’ petitions to modify the Panel’s
decision, the Register of Copyrights
determined that she would not be able
to make a recommendation to the
Librarian regarding the sufficiency of
the report. Specifically, the Register
determined that the report lacked the
full explanation needed to enable her to
make a recommendation of either
rejection or adoption, as required by the
statute. See 17 U.S.C. 802(f).

OnJuly 11, 1996, the Register met
with representatives of the Program
Suppliers, JSC, PBS, National Public
Radio (NPR), the Music Claimants,
NAB, the Canadian Claimants, and the
Devotional Claimants, to discuss the
possibility of remanding the report to
the Panel for further explanation and
development. After considering the
parties’ reactions to such a proposal, the
Register decided to submit a series of
certified questions to the Panel in order
to expand the explanation of the
reasoning behind the Panel’s
determinations of the distribution
percentages.

On July 16, 1996, the Office delivered
the certified questions to the Panel
chairperson, the Honorable Mel R.
Jiganti. After consulting with the other
members of the Panel, Judge Jiganti
delivered the Response to the certified
questions on August 29, 1996. The
Response has been made a part of the
Panel’s report as an addendum.

The parties to the proceeding were
given additional time to comment on
the Response. See Order, dated August
30, 1996. These supplemental petitions
to modify were received by September
17, 1996. Replies were filed by
September 24, 1996.

5National Public Radio (NPR), which settled for
all years and did not participate in the proceeding,
filed joint comments with the Music Claimants on
the Panel’s Report on August 2, 1996, and
additional comments on September 17, 1996. They
request the Librarian to make the following
‘“corrections’ to the CARP report: (1) clarify that
there are traditionally eight claimant groups to
cable royalties, the six described by the Panel plus
Music Claimants and NPR; (2) clarify that both the
Music Claimants and NPR filed Notices of Intent to
Participate in this proceeding; and (3) correct the
mathematical error made by the Panel for failing to
include the settlements of the Music Claimants and
NPR in the total distribution percentages.

The first two points are accepted as accurate. The
third point is addressed, infra, in this Order.

The Reporting Date

Section 802(f) of the Copyright Act
states that the Librarian shall deliver his
decision either accepting or rejecting the
Panel’s report within 60 days of its
receipt. The Panel did not deliver its
final determination until August 29,
1996, the day on which the Register
received the Response to her certified
questions. Issuance of this Order is,
therefore, in compliance with the
statutory deadline.

Standard of Review

The Copyright Royalty Tribunal
Reform Act of 1993 created a unique
system of review of a CARP’s
determination. Typically, an arbitrator’s
decision is not reviewable, but the
Reform Act created two layers of review:
the Librarian and the Court of Appeals
for the District of Columbia Circuit.
Section 802(f) directs the Librarian to
either accept the decision of the CARP
or reject it. If the Librarian rejects it, he
must substitute his own determination
“after full examination of the record
created in the arbitration proceeding.”
Id. If the Librarian accepts it, then the
determination of the CARP has become
the determination of the Librarian. In
either case, through issuance of the
Librarian’s Order, it is his decision that
will be subject to review by the Court
of Appeals.

Section 802(f) of the Copyright Act
directs that the Librarian shall adopt the
report of the CARP ““‘unless the Librarian
finds that the determination is arbitrary
or contrary to the provisions of this
title.”” Neither the Reform Act nor its
legislative history indicates what is
meant specifically by “‘arbitrary,” but
there is no reason to conclude that the
use of the term is any different than the
“arbitrary” standard described in the
Administrative Procedure Act, 5 U.S.C.
706(2)(A).

Review of the case law applying the
APA ““arbitrary” standard reveals six
factors or circumstances under which a
court is likely to find that an agency
acted arbitrarily. An agency is generally
considered to be arbitrary when it:

(1) Relies on factors that Congress did not
intend it to consider;

(2) Fails to consider entirely an important
aspect of the problem that it was solving;

(3) Offers an explanation for its decision
that runs counter to the evidence presented
before it;

(4) Issues a decision that is so implausible
that it cannot be explained as a product of
agency expertise or a difference of viewpoint;

(5) Fails to examine the data and articulate
a satisfactory explanation for its action
including a rational connection between the
facts found and the choice made; and

(6) When the agency’s action entails the
unexplained discrimination or disparate
treatment of similarly situated parties.

Motor Vehicle Manufacturers
Association v. State Farm Mutual
Insurance Co., 463 U.S. 29 (1983);
Celcom Communications Corp. v. FCC,
789 F.2d 67 (D.C. Cir. 1986); Airmark
Corp. v. FAA, 758 F.2d 685 (D.C. Cir.
1985).

Given these guidelines for
determining when a determination is
“arbitrary,” prior decisions of the Court
of Appeals for the District of Columbia
Circuit reviewing the determinations of
the former Copyright Royalty Tribunal
have been consulted. The decisions of
the Tribunal were reviewed under the
“arbitrary and capricious’ standard of 5
U.S.C. 706(2)(A) which, as noted above,
appears to be applicable to the
Librarian’s review of the CARP’s
decision.

Review of judicial decisions regarding
Tribunal actions reveals a consistent
theme: while the Tribunal was granted
a relatively wide ‘““zone of
reasonableness,” it was required to
articulate clearly the rationale for its
award of royalties to each claimant. See
Recording Industry Association of
Americav. CRT, 662 F.2d 1 (D.C. Cir.
1981); National Cable Television
Association v. CRT, 689 F.2d 1077 (D.C.
Cir. 1982); Christian Broadcasting
Network v. CRT, 720 F.2d 1295 (D.C.
Cir. 1983); National Association of
Broadcasters v. CRT, 772 F.2d 922 (D.C.
Cir. 1985). As one panel of the D.C.
Circuit succinctly noted:

We wish to emphasize * * * that precisely
because of the technical and discretionary
nature of the Tribunal’s work, we must
especially insist that it weigh all the relevant
considerations and that it set out its
conclusions in a form that permits us to
determine whether it has exercised its
responsibilities lawfully. * * *

Christian Broadcasting Network, Inc. v.
CRT, 720 F.2d 1295, 1319 (D.C. Cir.
1983), quoting National Cable
Television Association v. CRT, 689 F.2d
1077, 1091 (D.C. Cir. 1982).

Because the Librarian is reviewing the
CARP decision under the same
“arbitrary” standard used by the courts
to review the Tribunal, he must be
presented by CARP with a detailed
rational analysis of the decision, setting
forth specific findings of fact and
conclusions of law. This requirement of
every CARP report is confirmed by the
legislative history to the Reform Act
which notes that a ““clear report setting
forth the panel’s reasoning and findings
will greatly assist the Librarian of
Congress.” H.R. Rep. No. 103-286, 103
Cong., 1st Sess. 13 (1993). Thus, to
engage in reasoned decisionmaking, the



Federal Register / Vol. 61, No. 209 / Monday, October

28, 1996 / Notices 55657

CARP must “weigh all the relevant
considerations and that it set out its
conclusions in a form that permits [a
determination of] whether it has
exercised its responsibilities lawfully.”
National Cable Television Association
v. CRT, 689 F.2d 1077, 1091 (D.C. Cir.
1982). This goal cannot be reached by
“attempt[ing] to distinguish apparently
inconsistent awards with simple,
undifferentiated allusions to a 10,000
page record.” Christian Broadcasting
Network, Inc. v. CRT, 720 F.2d 1295,
1319 (D.C. Cir. 1983).6

It is the need for explained
decisionmaking that prompted the
Register to submit certified questions to
the CARP in this proceeding. The
Response having now been received and
made a part of the CARP’s report, it is
the task of the Register to review the
report and make her recommendation to
the Librarian as to whether it is arbitrary
or contrary to the provisions of the
Copyright Act and, if so, whether, and
in what manner, the Librarian should
substitute his own determination.

Review of the CARP Report

As discussed above, the parties to this
proceeding submitted petitions to the
Librarian to modify the Panel’s
determination based on their assertions
that the Panel acted arbitrarily or
contrary to the applicable provisions of
the Copyright Act. These petitions have
assisted the Register in identifying what
evidence and issues in this enormous
proceeding, in the eyes of the
petitioners, are areas where the Panel
may have acted arbitrarily or contrary to
the provisions of the Copyright Act. The
law gives the Register the responsibility
to make recommendations to the
Librarian on the panel’s determination
17 U.S.C. 802 (f) and in so doing she
must review the entire report.

After a complete review of the Panel’s
report and the record in this proceeding,
the Register has determined that there
are nine issues that require a full
discussion and analysis.

The first issue involves the Panel’s
treatment of the ““harm” criterion as a
means of calculating the division of
royalties among the claimant groups. In
order to determine the percentage
royalties due to a particular category of
programming, the Copyright Royalty
Tribunal fashioned three criteria to
weigh the relative merit of each party’s
evidence. The first criterion—the
“harm’’ criterion—required each party
to demonstrate how it has been
economically harmed by cable systems’

6The record in this proceeding is much larger,
containing over 12,000 pages of hearing transcripts
and several thousand pages of briefs and arguments.

importation of distant signals. The CRT
typically gave an unquantified credit, or
no credit, to each party depending upon
how well that party demonstrated it was
harmed by distant signal importation.
See, e.9. 57 FR 15286 (April 27, 1992).
The Panel chose to discount the
importance of the harm criterion in this
proceeding, which requires review.

The second issue concerns the
eligibility of copyright owners of Fox
programming for a distribution of
royalties. As noted above, only
copyright owners of nonnetwork
programming are entitled to a royalty
distribution. The Library specifically
designated the “Fox issue’ to the Panel
for resolution, and the Panel ruled as a
matter of law that Fox programming was
eligible for a distribution. The question
is whether that ruling was proper.

The third issue involves the Panel’s
distribution percentages for the entire
royalty pool. The Panel fashioned its
percentages as if the entire royalty pool
were subject to distribution, when in
fact two categories of copyright
owners—Music Claimants and NPR—
had settled out of the proceeding and
did not participate. The question is
whether the Panel’s percentages must be
adjusted to include the Music Claimants
and NPR’s settled funds.

The fourth issue concerns the Panel’s
allocation of royalties from the 3.75%
Fund. As discussed above, the 3.75%
Fund represents royalties collected from
large cable systems for the
retransmission of distant signals that
would not have been permissible under
the FCC’s former distant signal carriage
rules. Not all parties are entitled to
3.75% royalties, because not all parties
own programming that was
retransmitted on formerly nonpermitted
distant signals. The questions for review
on this issue are whether the Panel
considered JSC’s evidence regarding its
claim to the 3.75% Fund, whether the
3.75% award to the Canadian Claimants
was correct, and whether the Canadian
Claimants 1990 3.75% award (which
was reached through settlement with
the other parties) is assured as a matter
of law.

The fifth issue concerns the Panel’s
award to NAB. NAB contends that the
Panel miscategorized certain programs
which belonged in the NAB category,
thereby reducing NAB'’s overall award.
NAB also claims that the Panel rejected
certain statistical survey evidence that it
presented, thereby further reducing its
award.

The sixth issue concerns the award to
the Devotional Claimants. Like NAB,
they allege that the Panel ignored and/
or rejected certain evidence and

arguments which would have resulted
in an increase of their award.

The seventh issue involves the Panel’s
award of Basic Fund royalties to the
Canadian Claimants. The question is on
what basis, or what approach, did the
Panel use in arriving at the Canadian’s
award and was it proper.

The eighth issue is the Panel’s award
to PBS. PBS alleges that the Panel failed
to make an adjustment in the statistical
survey numbers presented by PBS
which would have resulted in an
increase in its award.

The ninth, and final, issue was not
raised by any of the parties and is being
reviewed on the Register’s initiative.
The Panel made a single, unified award
to each claimant for each of the three
years of cable royalties available for
distribution. The question is whether it
was permissible for the Panel to make
such an award, or whether it was
required to award different percentages
for each claimant for each year based
upon the evidence each claimant
submitted for that year.

A discussion and analysis of these
nine issues, and a resolution of each as
to whether the Panel acted arbitrarily or
inconsistently with the Copyright Act
follows. As noted below, those areas
where the Panel erred, the Register is
recommending that an appropriate
adjustment be made to the awards of the
affected parties.

Resolution of the Issues
A. The “Harm” Criterion

Since the initial distribution of cable
royalties, the Copyright Royalty
Tribunal has attempted to determine the
correct division of cable royalties among
competing claimants through
application of three primary criteria to
each claimant: (1) the harm suffered by
the claimant as a result of distant signal
retransmission by cable operators; (2)
the benefit accruing to cable operators
for the retransmission of the claimant’s
works; and (3) the predictive
marketplace value of the claimant’s
works. See National Association of
Broadcasters v. CRT, 675 F.2d 367 (D.C.
Cir. 1982). The CARP took express
notice of these criteria, and discussed
the Tribunal’s application of the ““harm”
criterion in various proceedings. Report
at 20-21. The Panel concluded that “the
Tribunal has generally discounted the
‘harm’ criterion from its consideration
due to an inability to quantify the
evidence submitted on this factor,” but
did note that the Tribunal in the 1989
proceeding ‘‘gave Program Suppliers
and JSC (but not NAB or PTV) a ‘credit
for harm’> * ** |d. The Panel then
stated:



55658

Federal Register / Vol. 61, No. 209 / Monday, October

28, 1996 / Notices

Given this history, and taking into account
the evidence and arguments regarding ‘harm’
which have been presented in this
proceeding, we have determined to make
explicit what has been implicit since these
royalty proceedings were first commenced. In
creating the compulsory license scheme,
Congress specifically recognized that harm
occurs when distant signal [sic] are
retransmitted without compensation.
Experience has demonstrated the difficulty, if
not impossibility, of quantifying this factor or
of determining which claimants were
‘harmed’ more than others by distant signal
retransmissions. Consequently, we have
concluded that ‘harm’ should be taken as a
given, and we will neither summarize nor
address the claimants’ arguments in this
regard or attempt to grant or deny ‘credits’ for
a showing of harm. Instead, all claimants are
deemed to have been equally harmed by
virtue of their eligibility to make claim to a
share of these royalties.

Id. at 21.

Program Suppliers and Devotional
Claimants challenge the Panel’s
approach to the ““harm” criterion, and
its decision that ““all claimants are
deemed to have been equally harmed.

* * *” program Suppliers submit that
the Panel’s treatment of harm as a
nonfactor means that all parties received
a zero credit for harm. They argue that
such action was contrary to the express
direction of the Copyright Royalty
Tribunal Reform Act of 1993 which
required the Panel to adhere to prior
Tribunal decisions and determinations,
and that it was arbitrary because there
was no evidence in the record to suggest
that all parties were harmed equally.
Program Suppliers Petition to Modify at
5-8. Program Suppliers submit that they
were the only party to prove
compensable harm and therefore are
entitled to an upward adjustment of
their royalty share. Id. at 10-13.

Devotional Claimants do not dispute
the Panel’s authority to treat all
claimants as equally harmed, but submit
that they did not receive any benefit
whatsoever from the Panel’s conclusion.
The Devotional Claimants note that the
Tribunal did give some claimants credit
for harm in the 1989 proceeding, but
expressly denied the Devotional
Claimants any credit based on a finding
that they were not harmed by the
importation of distant signals by cable
systems. Devotional Claimants Petition
to Modify at 4. Because the Panel
decided to treat all claimants as equally
harmed, the Devotional Claimants
submit that their award must go up from
its 1989 level. They submit that the
Panel’s decision was arbitrary because it
failed to explain why the Devotional
Claimants did not receive any credit for
harm, despite the Panel’s supposed
assertion that the Devotional Claimants

would now receive a credit for harm. Id.
at 6.

JSC, PBS, NAB, and the Canadian
Claimants object to Program Suppliers’
categorization of the harm criterion.
These parties, for the most part, argue
that Program Suppliers failed to prove
adequately that they were harmed by
distant signal importation, so that even
if the Panel had awarded quantifiable
‘harm’ credits, Program Suppliers were
not entitled to any. NAB Reply at 5-10;
JSC Reply at 8-14; Canadian Claimants
Reply at 14; PBS Reply at 4-8. Several
parties also offer arguments to bolster
the reasoning of the Panel to treat all
claimants as equally harmed. JSC, NAB,
and PBS submit that the Federal
Communications Commission’s
reimposition of the broadcast
syndicated exclusivity rules in 1990 are
considerable evidence of “‘changed
circumstances” justifying the Panel’s
break with Tribunal precedent. JSC
Reply at 10; NAB Reply at 5-6; PBS
Reply at 7. PBS submits that the Panel
did consider the evidence the parties
presented regarding harm, and
“conclud[ed], in effect, that the
evidence was inconclusive and did not
establish that any party was entitled to
a ‘harm’ credit.” PBS Reply at 3.
Canadian Claimants acknowledge that
the Panel may have “‘correctly or
incorrectly rolled the harm criteria into
marketplace value,” but submit that
they nonetheless proved harm. All in
all, JSC, NAB, PBS and the Canadian
Claimants believe that their evidence on
harm is superior to that of Program
Suppliers.

In her certified questions to the Panel,
the Register requested clarification
regarding the Panel’s application of the
harm criterion. Specifically, the Register
inquired as to “‘[w]hat record evidence
supports your conclusion that all
claimants were equally harmed during
1990-92,” and asked “[i]f you
concluded that the parties were equally
harmed during 1990-92, but the
Tribunal concluded that the parties
were disparately harmed in 1989, how
did that affect your awards to each of
the six parties?”” Certified questions 1—
A, 1-B.

The Panel responded to both
questions by stating that it ““found harm
to be of limited utility and not
quantifiable. And, other than identifying
that a claimant whose program was
retransmitted without compensation has
been harmed, it does not lend any
appreciable information on market
value.” CARP Response at 4.

Program Suppliers argue that the
Panel’s answer demonstrates that it
eliminated the harm criterion “‘as a legal
matter,” which, they submit, is clearly

contrary to the statute. Program
Suppliers Supplemental Petition at 4.
The Devotional Claimants continue
their assertion that all parties were
treated as equally harmed, requiring an
increase in the Devotionals’ award.
Devotional Claimants Supplemental
Petition at 7-8.

In reply, PBS and NAB submit that
Program Suppliers’ assertion is
incorrect, and that rather than ““legally”
eliminate the harm criterion, the Panel
weighed the evidence and determined
that none of the parties was entitled to
a credit for harm. NAB Supplemental
Petition Reply at 5-6; PBS
Supplemental Petition Reply at 2—-3. JSC
contend that Program Suppliers’ harm
arguments are without merit because
they failed to sustain their burden on
proving harm, JSC Supplemental
Petition Reply at 5-6, and the
Devotional Claimants submit that even
though the harm criterion is of no value
for determining royalty distributions,
they are nevertheless entitled to an
increase in their award. Devotional
Claimants Supplemental Petition Reply
at 4-8.

It is clear from the Panel’s answer
that, rather than treating all parties as
equally harmed and awarding equal
shares of harm credit, the Panel
effectively determined that the harm
criterion was a complete nonfactor. The
Panel did not consider harm to be of any
value in determining the distribution
percentages, instead it emphasized the
marketplace value criteria. As a result,
all parties received a zero credit for
harm, and the evidence presented by the
parties regarding this factor was given
no weight. The issue is, then, whether
it is permissible for the CARP to
determine the harm criterion was not
relevant.

Section 802(c) of the Copyright Act
states that CARPs *‘shall act on the basis
of a fully documented written record,
prior decisions of the Copyright Royalty
Tribunal, prior copyright arbitration
panel determinations, and rulings by the
Librarian of Congress under section
801(c).” (emphasis added). Program
Suppliers argue that the “prior
decisions of the Copyright Royalty
Tribunal’ language means that all
CARPs are bound by, and may not
deviate from, Tribunal precedent. This
would mean that the Panel in this
proceeding was bound to interpret and
apply the harm criterion in the same
manner that the CRT did in previous
cable distribution proceedings.

This is too narrow a reading of the
statutory language. The CARPs are
vested with full authority “‘to distribute
royalty fees” collected under the cable
compulsory license, and ““‘to determine,



Federal Register / Vol. 61, No. 209 / Monday, October

28, 1996 / Notices 55659

in cases where controversy exists, the
distribution of such fees.” 17 U.S.C.
801(b)(3). While the CARP must take
account of Tribunal precedent, the
Panel may deviate from it if the Panel
provides a reasoned explanation of its
decision to vary from precedent.
Airmark Corp. v. FAA, 758 F.2d 685,
692 (D.C. Cir. 1985). Such action is fully
consistent with judicial interpretation of
the role of precedent. It would make
little sense to require the CARPSs to
apply Tribunal precedent in all
circumstances, and allow no deviation,
especially in the area of determining the
relevant factors for distributing
royalties. The Tribunal was not itself
consistent in application of the harm
criterion, and never quantified the value
of a ““harm credit.” The Panel in this
proceeding took full account of the
harm criterion—i.e. acted on the basis of
it—and concluded, consistent with its
authority to make distribution
determinations, that the criterion was
not useful to deciding distribution
percentages. The Panel further noted
that even the Tribunal itself had,
through the years, ‘“‘generally
discounted the ‘harm’ criterion from its
consideration due to an inability to
quantify the evidence submitted on this
factor. * * *” Report at 20. Because the
Panel provided a reasoned explanation
for its decision to discount the harm
criterion, and clarified in its response to
the certified questions that it did not
give any claimant credit for harm, it did
not act arbitrarily or contrary to the
statute.

B. The Fox Issue

On October 2, 1995, before the
initiation of the 1990-92 consolidated
cable royalty distribution proceeding,
JSC filed a motion with the Librarian of
Congress requesting him to rule that
Fox-distributed programming is network
programming ineligible to receive
section 111 royalties.

The basis of JSC’s motion was that
section 111 of the Copyright Code
provides that only owners of
nonnetwork television and radio
programs may claim cable royalties. JSC
Motion at 1-3. According to JSC, Fox
Broadcasting Corp. had become a
network by the years 1990-92, serving
90% of television households and
paying independent producers license
fees comparable to that of ABC, CBS,
and NBC. Id. at 3. JSC therefore moved
to have the programming licensed by
Fox television declared as
noncompensable network programming
and to dismiss those royalty claims
represented by Program Suppliers that
are for nationally-distributed Fox
programs. Id.

Program Suppliers opposed JSC’s
motion on the basis that cable systems
paid for Fox-affiliated stations as a full
distant signal equivalent during 1990—
92 and continue to do so today because
those stations are not network stations
as defined by Section 111. Program
Suppliers Opposition at 2—4. Program
Suppliers further argued that Fox does
not have the nationwide reach that ABC,
CBS, and NBC have because Fox’s
stations are mostly UHF stations with
lesser coverage, and this lesser coverage
has resulted in lower network fees for
Fox programs than for ABC, CBS and
NBC programs. Id. at 3—4. Program
Suppliers also noted that Fox affiliates
often choose the times when Fox
programs air as opposed to the networks
which have uniform program times and
dates. Id.

In reply, JSC stated that it was not
basing its argument on the status of Fox-
affiliated stations, whether they are
network or nonnetwork stations. JSC
Reply at 4. JSC accepted Program
Suppliers’ argument that Fox-affiliated
stations were not network stations in
1990-92 because they did not broadcast
network programming “‘for a substantial
part of the station’s typical broadcast
day,” which is a requirement for a
station to be considered a network
station under section 111. Id. at 3-4.
However, in JSC’s view, that did not
matter because programs could be
network programs even if they aired on
a nonnetwork station so long as they
were distributed by a nationwide
network. Id. at 4-5.

On November 7, 1995, the Copyright
Office issued an Order designating the
following issue to the CARP: “whether
programs distributed by the Fox
Broadcasting Corporation to its affiliates
during 1990-92 were ‘nonnetwork
programs’ within the meaning of
Section 111(d)(3).” The Office further
ordered that any party could amend its
direct cases to submit such evidence as
it considered relevant by December 15,
1995.

On December 15, 1995, two parties,
JSC and Program Suppliers amended
their cases to provide written testimony
on the designated Fox issue. On
December 29, 1995, PBS filed a partial
opposition to JSC’s precontroversy
motion.

On January 26, 1996, the Panel ruled,
as a matter of law, that the definitions
section of 111(f) provides that the words
defined in that section apply as well to
their “variant forms’’; that the phrase
“network program’ was a ‘“‘variant
form” of the phrase ‘‘network station’;
and therefore a program had to be aired
on network stations before it could be
considered a network program ineligible

for section 111 royalties. Tr. 6899-90. In
addition, it ruled that because it
disposed of the Fox issue as a matter of
law, it would not consider the written
testimony JSC and Program Suppliers
had furnished on the Fox issue. Tr.
6900.

JSC challenged the ruling of the Panel
as contrary to law, and urged the
Librarian to declare that ‘(1)
programming may be network
programming, ineligible for
compensation under section 111(d)(3),
even if it was not broadcast over a
station classified as a ‘network’ station
under section 111(f), (2) copyright
owners are not required to have Fox
affiliates declared ‘network’ stations
before they can challenge the allocation
of royalties to Fox programming; and (3)
the programming distributed by the Fox
network to its affiliates does not qualify
as ‘nonnetwork’ programming under
section 111(d)(3).” JSC Petition to
Modify at 24.

Program Suppliers urge the Librarian
to reject JSC’s request. They argue that
independent stations are paid for as a
full (1.0) DSE, whereas network stations
are paid for as a one-quarter (0.25) DSE.
Program Suppliers Reply at 27-28. They
assert that Congress made the decision
that cable operators pay for the entire
programming on independent stations,
and therefore, no program on an
independent station could be, as a
matter of law, a network program. Id. at
28-29.

JSC countered that the 4-1 ratio
Congress established for the value of
nonnetwork programming on
independent and network stations was
simply a rough estimate that is often not
the case in reality. Just as 40-50% of
programs on network stations are
nonnetwork programs —instead of
Congress’ estimate of 25%—it could be
the case, JSC posits, that a small
percentage of programs on independent
stations are network programs—instead
of Congress’ estimate of 100%. JSC
Petition to Modify at 28.

Although the Register did not certify
a question to the Panel regarding its
treatment of the Fox issue, the Panel
nonetheless included a response. They
observed:

The Panel would like to comment on the
Fox issue. The Copyright Office views it as
a mixed question of fact and law. The Panel
respectfully disagrees. We found it to be
solely a matter of law. The Joint Sports
Claimants in their petition to modify did not
suggest that it is a question of fact.

Response at 3.
JSC urged the Librarian to reject the

Panel’s resolution of the Fox issue as a
matter of law. JSC Supplemental



55660

Federal Register / Vol. 61, No. 209 / Monday, October 28, 1996 / Notices

Petition at 6. Further, JSC urged the
Librarian to “‘articulate the appropriate
test for deciding whether programming
is noncompensable network
programming,” submitting that the
proper test should be “whether the
programming has been sold to a single
buyer for exclusive distribution across a
nationwide network of broadcast
affiliates.” 1d at 6—7. Program Suppliers
and PBS oppose JSC’s requests,
submitting that the Panel ruled correctly
on the Fox issue, and that there are ‘“‘no
grounds” for the Librarian to adopt
JSC’s test for determining
noncompensable network programming.
Program Suppliers Supplemental
Petition Reply at 9; PBS Supplemental
Petition Reply at 4-5. Program
Suppliers further note that it only
would be permissible for the Librarian
to adopt such a test through a
rulemaking proceeding, and not during
the course of review in a royalty
distribution proceeding. Program
Supplier Supplemental Petition Reply at
9

The House Judiciary Committee
Report to the Copyright Act discusses
the disparate royalty obligations under
the cable compulsory license for
network versus independent stations:

Under the proposal, the royalty fee is
determined by a two step computation. First,
a value called a “‘distant signal equivalent”
is assigned to all ““distant” signals. Distant
signals are defined as signals retransmitted
by a cable system, in whole or in part,
outside the local service area of the primary
transmitter. Different values are assigned to
independent, network, and educational
stations because of the different amounts of
viewing of non-network programming carried
by such stations. For example, the viewing of
non-network programs on network stations is
considered to approximate 25 percent.

H.R. Rep. No. 1476, 94th Cong, 2d Sess.
90 (1976) (emphasis added). It appears
from the above statement that Congress
considered that there were different
amounts of viewing of nonnetwork
program on all three categories of
stations, and estimated that it was 25%
on network stations. Therefore,
Congress also estimated that it was
100% on independent stations, but did
not preclude the possibility that there
could be network programs on
independent stations.

Congress spoke in the statute and the
legislative history only with regard to
how cable systems should pay royalties
for network stations; it did not define
“network programming’’ for royalty
distribution purposes, other than to
state that only copyright owners of
“nonnetwork programming” are entitled
to a distribution. On the payment side,
Fox Broadcasting stations are paid for as

independent signals, meaning that they
are paid for at one DSE, as opposed to
the one-quarter DSE for network signals.
The reason is that, during the 1990—
1992 period, Fox stations did not
“transmit[] a substantial part of the
programming supplied by such
network[] for a substantial part of that
station’s typical broadcast day.” 17
U.S.C. 111(f). The issue, then, is can Fox
be a network for distribution purposes,
but not a network for payment purposes.

PBS argues in its reply to JSC’s
petition to modify, that the Copyright
Royalty Tribunal ruled, as a matter of
law, in the 1978 cable copyright royalty
distribution proceeding, in the context
of PBS programming, that programs
must air on network stations before they
can be considered network programs.
PBS Reply at 14-17. However, in the
1978 proceeding, the Tribunal
considered and ruled on two arguments
in the alternative. First, it considered
the question of whether public
television stations are network stations,
as defined in section 111(f). If public
television stations were network
stations, the Tribunal was prepared to
find that PBS programming was network
programming. However, the Tribunal
found that PBS did not own any public
television stations, nor were any public
television stations affiliates of PBS. PBS
is a membership corporation whose
members are public television stations.
Therefore, the first requirement of a
network station under section 111(f)—
that they be owned by or affiliated with
a network—was not met, and the
Tribunal concluded that public
television stations are not network
stations.

The Tribunal then considered the
second argument: whether PBS
programs aired on public television
stations—which are not network
stations—are nonetheless network
programs. The Tribunal stated, ‘“We
have looked at the record of this
proceeding, which in our view
establishes significant distinctions
between the functioning of PBS and that
of the commercial networks. We find
that the operation of PBS in distributing
programs is more akin to that of a
program syndicator.” 1978 Cable
Royalty Distribution Proceeding, 45 FR
63026, 63033 (Sept. 23, 1980). Because
the Tribunal ruled, based on the facts,
that PBS’ distribution of programs is
more akin to that of a program
syndicator, it did not have to reach the
legal question of whether a nationally
distributed program appearing on a
nonnetwork station is, as a matter of
law, a nonnetwork program.

Given both the silence of the statute
and the lack of Tribunal precedent, it

cannot be said that the Panel acted
arbitrarily or contrary to the provisions
of the Copyright Act by ruling that Fox
programming was nonnetwork
programming for distribution purposes.
The Panel approached the issue from
the payment side and concluded that
what is not a network for pay-in
purposes must likewise not be a
network for pay-out purposes. Ruling in
favor of JSC’s request would produce an
incongruity in the statute, raising the
question of why cable systems should
pay the full royalty value for Fox
stations (one DSE), when the copyright
owners of Fox programming have no
share in those royalties. The Panel’s
harmonization of the pay-out with the
pay-in is neither arbitrary nor contrary
to the Copyright Act.

Furthermore, even if the Register were
inclined to recommend to the Librarian
that the Panel’s determination was
contrary to the Copyright Act, there
would be no factual record for the
Librarian to substitute his own
determination. The statute makes clear
that the Librarian may conduct his
review of the CARP’s determination on
the basis of the *‘record created in the
arbitration proceeding,” and does not
grant any responsibility or authority to
the Librarian to make his own factual
findings. 17 U.S.C. 802(f).

Consequently, the Panel did not err in
ruling that Fox programming was
eligible for a distribution of royalties,
and JSC’s petition to modify the CARP’s
ruling concerning Fox-distributed
programs is denied.

C. The Mathematical Adjustment

The Devotional Claimants claim that,
because of a mathematical mistake, the
Panel, contrary to its stated intent, did
not give the Devotional Claimants the
same award as it received in 1989.
Devotional Claimant’s Petition to
Modify at 2. They submit that the
Panel’s key finding with respect to them
was that there was ‘‘no change in
circumstances’ from their showing in
the 1989 cable royalty distribution
proceeding. As a result the Panel
awarded them 1.25% of the Basic Fund,
and 0.95% of the 3.75% Fund, the same
as in 1989. Id. at 3. However, because
the awards in the 1989 cable royalty
distribution proceeding were inclusive
of the settlement of the Music
Claimants, and the awards in this
proceeding were exclusive of the
settlement of the Music Claimants, the
awards to the Devotional Claimants
were actually a 5.62% reduction in the
Basic Fund to an equivalent of 1.19% of
the total Basic Fund and a 4.275%
reduction in the 3.75% Fund to an
equivalent of 0.91% of the 3.75% Fund.



Federal Register / Vol. 61, No. 209 / Monday, October

28, 1996 / Notices 55661

Id. at 3—4. The Devotional Claimants ask
the Librarian to correct this
mathematical error and restore the
Panel’s intended award to the
equivalent of what they received in the
1989 cable royalty distribution
proceeding.

In reply, the Program Suppliers
question the assumption of the
Devotional Claimants that the Panel
intended to give them the same award
as in 1989. Program Suppliers Reply at
31. They note that the only evidence
allowing for this inference is that the
percentage awards are the same on their
face. However, Program Suppliers assert
that the Panel never explicitly stated
they were awarding the Devotional
Claimants the same award they received
in 1989, and the Panel could have
intended the actual 5.62% and 4.275%
reductions that did in fact take place. Id.
Further, Program Suppliers state that if,
indeed, the Panel made a mathematical
mistake with regard to the Devotional
Claimants, they made the same
mathematical mistake with regard to the
Program Suppliers who facially received
an even 55% award for all three years
in the Basic Fund. Id. at 32. Program
Suppliers conjecture that the Panel
could have intended the Program
Suppliers should receive 55% inclusive
of the Music Claimants settlement, in
which case their award would need to
be 57.59% of the Basic Fund and
61.36% of the 3.75% Fund, instead of
the 55% and the 58.6% they were
awarded. Id.

The Canadian Claimants make a
similar argument as the Program
Suppliers, questioning the Devotional
Claimants’ basic assumption that the
Panel intended to give them the same
award as in 1989. Canadian Claimants
Reply at 8-9. They note that the key
evidence in this proceeding, the Nielsen
study and the Bortz survey, were both
offered exclusive of the music element,
and the Panel could have intentionally
made its award with full knowledge that
it was exclusive of the Music Claimants’
settlement. The Canadian Claimants
further assert, as the Program Suppliers
do, that if the Devotional Claimants
deserve an upward adjustment, then all
claimants deserve one, in which case an
adjustment would be a wash. Id. at 9.
Last, the Canadian Claimants argue that
if the Librarian decides to make an
upward adjustment for the Devotional
Claimants, the increase must come from

parties other than the Canadian
Claimants because no devotional
programming appeared on Canadian
stations and the Canadian Claimants’
award was derived from the fees
generated by their signals. Id. at 10.

JSC make similar arguments. They
question the Devotional Claimants’
basic assumption, and, alternatively,
argue that if it is true for the Devotional
Claimants, it is true for them and all
other claimants. JSC Reply at 44-45.
Similarly, NAB states that if the
mathematical mistake is true for the
Devotional Claimants, it is true as well
for NAB. NAB Reply at 25.

The Devotional Claimants are correct
when they state that the Panel found no
changed circumstances with regard to
them, and that the Panel awarded them
percentages that were identical on their
face to their 1989 award. The other
parties are equally correct when they
state that nowhere did the Panel
explicitly state that it intended to give
the Devotional Claimants the same
awards as in 1989. In addition, the
parties are justified in positing that,
perhaps, the Panel’s calculations vis-a-
vis the other claimants were similarly
mathematically flawed, only less
obviously so, because their final
numbers happen to be different from
those awarded in the 1989 cable
distribution proceeding.

Because of these difficulties and the
lack of adequate explanation, the
Register questioned the Panel as to
whether a mathematical mistake had
been made as to the Devotional
Claimants. In addition, the Register
provided the Panel with a chart
adjusting the final distribution figures to
take account of the settlement reached
by the Music Claimants and National
Public Radio.

In response, the Panel stated that it
intended to award 1.25% of the Basic
Fund, plus the additional 0.01% for
1990, because it treated the distribution
as if 100% of the cable royalties were
involved in the proceeding, and did not
consider the settlement of the Music
Claimants for all three years as having
a bearing on the distribution. Response
at 3. The Panel asserted that it was
proper to do this ““because the parties
represented that the Panel should base
its award on 100% of the fund, leaving
it to the parties to adjust among
themselves for settlements with non-
participating parties.” Id. The Panel was

unable to provide a record citation for
representation of the parties. Id. at 3—4.

The Devotional Claimants submit that
the Panel’s answer has made it unclear
as to whether the Panel intended to
award Devotionals the same share they
received in 1989, and therefore
underscores the arbitrariness of its
action. Devotional Claimants
Supplemental Petition at 3-4. In any
event, the Devotional Claimants urge the
Librarian to increase their award
because ““it would be illogical and
arbitrary for the CARP to have awarded
Devotional Claimants less than they had
been awarded in the 1989
determination. Id. at 6. Program
Suppliers submit that the Panel’s
answer regarding the Devotional
Claimants award underscores the entire
report’s lack of reasoned explanation,
but submit that the Devotional
Claimants’ evidence does not merit an
increase in their award. Program
Suppliers Supplemental Petition Reply
at 12-15.

The Panel did not act arbitrarily in its
award to Devotional Claimants, but a
mathematical adjustment must be made
to all the distribution percentages
determined by the Panel to reflect the
total award of all royalties. The
Copyright Royalty Tribunal always
reported its distribution percentages for
all parties receiving royalties, inclusive
of those parties who had reached
settlement. See, e.g. 1989 Cable Royalty
Distribution Proceeding, 57 FR 15286
(April 27, 1992). The Panel should have
done the same in this proceeding,
especially since it did not offer any
reasons why it was adopting
percentages only for the parties before
it, rather than considering the entire
distribution. Further, the statute
requires the Librarian to publish the
distribution percentages for the entire
cable royalty funds, and not only those
amounts that were in controversy. 17
U.S.C. 802(f).

Accordingly, the Register
recommends that the Panel’s numbers
are adjusted to account for the total
distribution of the 1990-92 cable royalty
funds: 7

7The stipulated award to NPR of 0.18% is
subtracted from the funds, as is consistent with CRT
precedent. See, 1989 Cable Royalty Distribution
Proceeding, 57 FR 15286, 15304 (April 27, 1992).



55662

Federal Register / Vol. 61, No. 209 / Monday, October 28, 1996 / Notices

Basic Syndex

1990:

Devotional Claimants
Canadian Claimants
1991-1992:

Devotional Claimants
Canadian Claimants

52.6336250
28.2355000
7.1820500
4.5000000
5.5049750
1.1938500
0.7500000

95.5000000

52.5250000
28.1725000
7.1625000
4.5000000
5.4912500
1.1937500
0.9550000

The above adjustment to the Panel’s
numbers does result in a decline to the
distribution for Devotional Claimants
vis-a-vis its 1989 distribution
percentage. However, the Panel did not
state in its report, as the Program
Suppliers, Canadian Claimants, JSC, and
NAB correctly observe, that it intended
the Devotional Claimants to receive the
same percentage that they received in
the 1989 proceeding. This position was
confirmed by the Panel’s Response to
the certified questions where it stated
that it intended for the Devotional
Claimants to receive its award based
upon only those royalties in the funds
that were in controversy. Consequently,
the Devotional’s award, even after the
mathematical adjustment, was not
arbitrary.

D. The 3.75% Fund

JSC argue that the Panel erred in its
allocation of the 3.75% Fund. First, they
claim that the Panel acted arbitrarily
when it rejected their proffered
evidence concerning the allocation of
the 3.75% Fund. Second, JSC claim that
the Panel acted arbitrarily in denying
them any share of the Canadian
Claimants’ award of 3.75% Fund
royalties. Finally, JSC ask the Librarian
to clarify the Panel’s intent concerning
the Canadian Claimants’ 1990 share of
the 3.75% Fund.

1. JSC’s evidence. JSC claim that their
proffered evidence on the higher value
of sports programs on stations paid for
by cable systems at the 3.75% rate was
improperly rejected by the Panel. JSC
Petition to Modify at 17-18. JSC state
that they offered the testimony of Jerry
Maglio, Senior Vice President for
Marketing and Programming at United
Atrtists Cable, on the value of sports on
3.75% rate signals, and a statistical
analysis of the proportion of
superstations on 3.75% rate stations, but
that this proffered evidence was neither
discussed nor evaluated. Id. (citing JSC’s

Proposed Findings of Fact and
Conclusions of Law at 157-158).

Program Suppliers counter that the
Panel did discuss Maglio’s testimony on
page 88 of the Report and the carriage
of superstations on page 92 of the
Report. Program Suppliers Reply at 24.
Further, Program Suppliers argue that
the discussion by the dissenting
arbitrator of JSC’s proffered 3.75% Fund
evidence can lead to a reasonable
inference that these matters were raised
and considered by the entire Panel
when it deliberated. Id.

On the merits, Program Suppliers
argue that there is contrary record
evidence that undercuts any conclusion
that it is the presence of sports that
creates the willingness on the part of
cable operators to carry signals at the
3.75% rate. Such evidence includes the
decline in the carriage of two sports
flagship stations, WSBK and WPIX, and
that the continued carriage of WTBS8
and WGN has more to do with their
being the first superstations in the
country rather than solely their sports
offerings. Id. at 24-25.

The Panel’s discussion of its division
of the 3.75% Fund is, at best, terse. The
Panel states:

The 3.75% fund established a royalty rate

of 3.75% of gross receipts for newly
permitted distant signals. Little new

argument is made concerning its distribution.

PTV is not a participant in this fund. We
make these awards in a similar basis as the
Tribunal in 1989. The allocations are as
follows: Program Suppliers 58.6%, JSC
32.6%, NAB 7.5%, Devotionals 0.95% and
Canadians 0.35%.

Report at 142. In order to determine the
Panel’s reasoning for these awards, the
Register inquired of the Panel as to
whether it took “into account JSC’s
proffered evidence on the value of
sports on 3.75% signals and Program

8The record also shows that WTBS was heavily
promoted on other Turner channels.

Suppliers’ counter arguments,” and, if
so, “‘what reasons led the Panel to
conclude that these presentations did
not change the Panel’s analysis
concerning the allocation of 3.75%
royalties.” Certified questions 6—-A, 6-B.

In response to whether the Panel
considered JSC’s evidence, the Panel
stated that it “‘took into account the
evidence of Jerry Maglio.” Response at
5. In answer to why this evidence did
not change the Panel’s conclusion
regarding allocation of the 3.75% Fund,
the Panel stated that “‘we weighed that
evidence and found that it was not
persuasive.” ld.

JSC do not contest the Panel’s
weighing of the testimony of Jerry
Maglio, but submit that it was
prejudicial for the Register to ask the
Panel a question regarding its
consideration of JSC’s evidence while
not asking similar question about other
claimants’ evidence. JSC Supplemental
Petition at 5. Further, JSC argue that the
Panel’s sole mention of Jerry Maglio’s
testimony indicates that it overlooked
other key evidence, and that the
Librarian consequently should adopt the
dissenting arbitrator’s percentage for
JSC. Id. at 5-6. Program Suppliers
oppose JSC’s request, arguing that JSC’s
evidence does not support an increase
in its award. Program Suppliers
Supplemental Petition Reply at 6-8.

The Panel has now responded to JSC’s
contention that its evidence was ignored
by stating that it considered the
testimony of JSC’s witness on the 3.75%
Fund, Jerry Maglio, and considered it
not to be persuasive. It is troublesome
that while the Panel has now identified
the evidence that it considered, it
declined to identify any reasons as to
why it found Mr. Maglio’s testimony
unpersuasive. The 3.75% Fund
represents approximately $45 million of
the 1990, 1991, and 1992 funds, or a
total of approximately $135 million. JSC
Ex. 2, at 2. As the Court of Appeals said



Federal Register / Vol. 61, No. 209 / Monday, October

28, 1996 / Notices 55663

in an earlier royalty distribution
proceeding, ‘‘shorthand and tossaway,
conclusory sentences are no way to
handle a multi-million dollar
proceeding.” National Association of
Broadcasters v. CRT, 772 F. 2d 922, 931
n.10 (D.C. Cir. 1985).

Nevertheless, the Panel did not act
arbitrarily in its consideration of JSC’s
3.75% evidence. As discussed earlier in
this Order, the Librarian’s scope of
review is very narrow. This limited
scope certainly does not extend to
reconsideration of the relative weight to
be accorded particular evidence, and the
Librarian will not second guess a
CARP’s balance and consideration of the
evidence, unless its decision runs
completely counter to the evidence
presented to it. Motor Vehicle
Manufacturers Association v. State
Farm Mutual Auto Insurance Co., 463
U.S. 29, 43 (1983). As the Program
Suppliers point out, the 3.75% fees
generated for two major sports stations,
WSBK and WPIX, declined between the
second accounting period of 1983 and
the second accounting period of 1992,
and the relative position of all
superstations other than WTBS and
WGN dropped from 22% to 16%.
Program Suppliers Reply Findings of
Fact and Conclusions of Law at 15-16.
The record is further unclear as to
whether the relative strengths of WTBS
and WGN were due solely to sports
programming carried on those signals,
or to other factors. In sum, JSC’s
arguments concerning its 3.75%
evidence depended upon the Panel’s
judgment in ascertaining their merit,
and that judgement should not be
disturbed.

2. The Canadian Claimants’ 1991 and
1992 3.75% award. JSC claim that the
Panel erred by awarding the Canadian
Claimants an amount of the 3.75% Fund
that exceeded the 3.75% royalties paid
by cable operators during 1991-1992 for
Canadian signals. JSC Petition to Modify
at 18-19. JSC begin their argument by
noting that in making its award of the
Basic Fund to the Canadian Claimants,
the Panel seemed to accept the fee
generation analysis proposed by the
Canadians. Report at 140-141.
According to that analysis, carriage of
Canadian stations in the United States
accounted for 1.95% of the royalties in
the Basic Fund, and is 56% attributable
to Canadian programs, 29% to sports
programs, and 15% to U.S. movies and
series. Report at 141.

Since it appears that the Panel
accepted the fee generation approach for
the Basic Fund, JSC reason that the
Panel should have followed the same
approach in evaluating the 3.75% Fund.
JSC Petition to Modify at 19. However,

although carriage of Canadian signals
accounted for 0.31% of the 3.75% Fund,
the Panel awarded the Canadian
Claimants 0.35% of the 3.75% Fund, an
amount higher than its fee generation.
Id. In addition to awarding the Canadian
Claimants more than 100% of their fee
generation, the Panel did not carry
through its analysis of the Basic Fund
(in which 29% of the fees generated by
Canadian signals were attributable to
sports programming) and gave JSC a
zero award of Canadian signal generated
3.75% royalties. Id. at 20. JSC assert that
such a zero award is contrary to CRT
precedent and was arbitrary, and
request the Librarian award them 30%
of the Canadian Claimants’ 3.75%
royalties. Id.

In support of JSC’s claim, the Program
Suppliers assert that should the
Librarian agree that JSC should get 30%
of the Canadians’ 3.75% Fund award,
the Program Suppliers should get a
minimum of 15%, as well. Program
Suppliers Reply at 26, n.12.

In reply, the Canadian Claimants
argue the following: (1) JSC did not
make a 30% claim to the Canadian
Claimants’ allocation of the 3.75% Fund
during the hearings or in the findings
and are precluded from doing so now;
(2) it is possible the Panel may have
foregone a strict fee generation analysis
when it came to the 3.75% Fund, and
JSC may have received its share of the
3.75% Canadian allocation as part of the
increase the Panel gave JSC generally for
3.75%, which is permissible if fee
generation is not required; (3) but if fee
generation is required, it should be
required across the board, including
PBS whose fee generation in the Basic
Fund ranges from 2.1% to 2.5%,
depending on assumptions, not the
5.75% the Panel awarded it. Canadian
Claimants Reply at 6-8.

The Register inquired how the Panel
calculated the Canadian Claimants
award. She asked “if the Panel intended
to make an allocation to the Canadian
Claimants of the Basic Fund on the basis
of fee generation, did it also intend to
make an allocation to the Canadian
Claimants of the 3.75% Fund on the
basis of fee generation,” and, if so, how
did “‘the Panel account for the award to
the Canadian Claimants being greater
than their fee generation of 3.75%
royalties.” If the Panel did not intend to
use a fee generation analysis, the
Register inquired as to the basis used by
the Panel. Certified questions 6—-C, 6-D,
and 6-E.

The Panel replied by stating in
response to all three questions that the
allocation of 3.75% royalties that it
made to the Canadian Claimants “was
an error.” Response at 5. The Panel did

not, however, make any attempt to
substitute what it believed to be the
correct percentage.

Canadian Claimants acknowledge that
their 3.75% award exceeded the amount
of fees that Canadian programming
generated. Canadian Claimants
Supplemental Petition at 5. They
submit, however, that if a part of their
3.75% award must be shared with other
parties based on the Panel’s analysis for
their basic award, then, to be consistent,
their basic award must be increased to
1.1%. Id. at 6.

In reply, JSC argue that the Canadian
3.75% award was 113% of the fees
generated by Canadian signals, and that
they are only entitled to 51%, which is
consistent with their Basic Fund award.
JSC Supplemental Petition Reply at 8.

The Panel’s response of “error’ is
troubling because it fails to shed any
light on what the Panel’s intended
approach was to awarding the Canadian
Claimants their share of 3.75% royalties.
Was the Panel’s error in awarding the
Canadian Claimants more than 100% of
their fee generation, or was the error in
failing to allocate a share of the
Canadian’s 3.75% royalties to JSC and
Program Suppliers, or both?

It appears that the Panel’s error was
not in the total amount of 3.75%
royalties attributable to Canadian
signals (0.35%), but rather in the
allocation of those royalties among JSC,
Program Suppliers and the Canadian
Claimants. As the Canadian Claimants
point out, the Panel did not follow a
strict fee generation analysis for any of
the claimants in determining Basic
Fund awards, and actually awarded PBS
an amount that was two and a half times
the amount generated by PBS signals
under a fee generation analysis.
Canadian Claimants Reply at 8. The
award of 0.35% to the Canadian
Claimants for 3.75% royalties is not at
great variance with the 0.31% the
Canadians requested, and falls within
the zone of reasonableness. See,
National Association of Broadcasters v.
CRT, 772 F.2d 922, 930 (D.C. Cir. 1985).
The error committed by the Panel,
therefore, rests in its failure to properly
allocate the 0.35% of 3.75% royalties
generated by Canadian signals among
JSC, Program Suppliers and the
Canadian Claimants.

In allocating the 0.35% share of
3.75% royalties among JSC, Program
Suppliers and the Canadian Claimants,
the Panel’s approach used in making the
Basic Fund award to the Canadians is
adopted. The Panel found that 29% of
the programming on Canadian signals
was attributable to JSC, and 15% was
attributable to Program Suppliers.
Report at 140-141. The remainder



55664

Federal Register / Vol. 61, No. 209 / Monday, October

28, 1996 / Notices

(56%) was attributable to Canadian
Claimants. Id. at 141. There is no reason
to expect that these percentages would
be different for Canadian signals paid
for at the 3.75% rate, and the parties did
not present any evidence to indicate
such. See Canadian Claimants Findings
of Fact at 82—-83, 96. Those percentage
are therefore used to adjust the
allocation of the 3.75% Funds for 1991
and 1992. The final allocation of those
funds should be as follows: ©

3.75%
royalties

56.0131375
31.2299325
7.1625000

4.5000000
0.9072500
0.1871800

Music Claimants
Devotional Claimants
Canadian Claimants

3. The Canadian Claimants’ 1990
3.75% award. JSC note that on pages
142-143 of the Panel’s Report, the Panel
announced its decision to award the
Canadian Claimants 0.35% of the 3.75%
Fund, but is silent as to whether that
applies to 1990-92, or just the years for
which the Canadian Claimants had a
controversy, 1991-92. JSC Petition to
Modify at 21. JSC ask the Librarian to
clarify that the Panel’s intent was
simply to make an award for those years
that were in controversy. Id. JSC further
ask the Librarian to reallocate the
Canadian Claimants’ share of the 3.75%
Fund among the other claimants, in
proportion to each claimant’s share of
the 3.75% Fund. Id. at 21-22. JSC’s
motion is supported by NAB which asks
for an increase of 0.03% in its 3.75%
Fund award. NAB Reply at 24.

In reply, the Canadian Claimants do
not claim more than their settled
amounts for 1990, but want a
declaration that their settled amount for
1990 is assured in both the basic and the
3.75% Fund. Canadian Claimants Reply
at 7, n.4.

The Canadian Claimants reached a
settlement with all the other parties of
their claim for 1990 in which they
received 0.75% of the Basic Fund and
0.25% of the 3.75% Fund. The parties
notified the Librarian of this settlement
and it is assured, as a matter of law.
Therefore, the Panel did not have the
authority to alter the Canadian
Claimants’ share of the 1990 3.75%
Fund. Moreover, the Panel does not
assert such authority. Report at 142—
143. Accordingly, the awards listed on
page 142 and the allocation table on
page 143 are read as making an award

9These figures represent the final overall award,
which includes the Music Claimants settlement.

of 0.35% of the 3.75% Fund to the
Canadian Claimants for 1991 and 1992
only.

However, having concluded that the
Canadian Claimants’ award in the
3.75% Fund for 1990 is, as a matter of
law, 0.25%, the total allocation for the
1990 3.75% Fund is now 99.90%
(excluding the Music Claimants
settlement), and an adjustment must be
made. JSC and NAB have asked that the
adjustment be pro rata among the other
claimants that have entitlement to the
3.75% Fund. This is the proper basis,
and the reallocation should be made
accordingly.

E. The NAB Award

1. Program miscategorization. NAB
argues that the Panel acted arbitrarily in
failing to correct the Nielsen study for
miscategorized programs when it
awarded NAB a percentage equal to its
viewing share. NAB Petition to Modify
at 2. NAB notes that the Panel
concluded that “NAB’s programming
was previously undervalued” by the
Copyright Royalty Tribunal in its 1989
cable distribution, and then stated that
“NAB [programs] attracted and retained
subscribers at a level equal to its
viewing.” Report, at 112-113.
According to NAB, the Panel considered
that a percentage equal to NAB’s
viewing was 7.5%, halfway between the
range of 7% to 8% which the Panel
found was NAB’s Nielsen viewing for
1990-92. Because the Panel intended to
award NAB its Nielsen viewing share,
NAB contends that it should have
corrected the study for miscategorized
programs which properly belonged to
NAB. Id.

NAB notes that when the Tribunal
considered the relative weight to assign
the Nielsen study, it first corrected the
study for all perceived deficiencies and
miscategorizations. Id. at 4. The Panel
failed to do this, in NAB’s view, and
was wrong when it stated that it was
“unpersuaded that the criticisms
involving miscategorization and
nonresponse rate have any real
measurable effect on the validity of the
results.” Report at 42—-43. NAB states it
offered the measurable effect of the
miscategorized NAB programs, and that
the Panel was arbitrary in ignoring this
effort. 1d. at 5. Last, NAB argues that the
Panel was particularly arbitrary in
disregarding the miscategorized
programs because, with one exception,
NAB'’s evidence on their
miscategorization was not challenged.
Id.

The one program categorization that
was challenged concerned ““National
Geographic Explorer.” Id. at 7-10.
Program Suppliers asserted that

“National Geographic Explorer’” was
syndicated as ‘“National Geographic On
Assignment.” Id. at 8. NAB asserts that
“National Geographic on Assignment”’
is a re-packaged, but separate program
from “National Geographic Explorer,”
and although ‘““National Geographic On
Assignment” is a Program Supplier
syndicated series, ‘““National Geographic
Explorer” remains a station-produced
program belonging in the NAB category.
Id. at 9.

Program Suppliers disagree with
NAB’s conclusion that the Panel
intended to award them their viewing
share, and disagree with NAB’s
assertions regarding ‘“‘National
Geographic Explorer.” First, Program
Suppliers question NAB’s assumption
that the Panel gave NAB a one-to-one
correlation between its Nielsen figures
and its final award, noting that at an
earlier section of the Report, the Panel
referred to the Nielsen study “merely as
a reference point and not as an absolute
value.” Program Suppliers Reply at 3.
Further, Program Suppliers argue that
NAB did not carry its burden to show
the Panel how the miscategorizations
affected the Nielsen numbers, because
NAB did not give the Panel a final
exhibit with all the numbers calculated;
absent such a showing, the Panel could
properly reject NAB’s argument. Id. at
5-7. Second, Program Suppliers assert
that “‘National Geographic Explorer”
does belong to the Program Suppliers
category under a Tribunal exception for
a program produced by or for WTBS
comprising predominantly of
syndicated elements. In addition,
Program Suppliers assert that there are
two programs, “Night Tracks” and
“Thirty Years of Andy: A Mayberry
Reunion,” that were improperly
classified as station-produced programs
belonging in the NAB category when
they should have been classified as
syndicated shows belong in the Program
Suppliers category. When the effect of
“National Geographic Explorer,” “Night
Tracks” and “Thirty Years of Andy: A
Mayberry Reunion” are added together,
Program Suppliers assert that the final
effect is a wash for both parties. Id. at
5-9.

JSC agrees with Program Suppliers
that the Nielsen study data were taken
“with a grain of salt” and as a
“reference point,” rather than on a one-
to-one basis. JSC Reply at 49-50.
However, should the Librarian agree
with NAB that the miscategorizations
were material and deserving of an
adjustment, the JSC argue that the
adjustments should come entirely from
the Program Suppliers category because
they were originally classified as
belonging to Program Suppliers and



Federal Register / Vol. 61, No. 209 / Monday, October

28, 1996 / Notices 55665

should not result in a lower JSC award.
Id. at 50.

One of the Register’s certified
questions to the Panel asked whether
the Panel intended ‘‘to give an award to
NAB equal to its share of the Nielsen
study,” and, if not, to describe what
other factors entered into the award.
Certified questions 3-A, 3-B. In
response, the Panel stated that the 7.5%
award to NAB represented the fair
market value of NAB’s programming,
and therefore was not intended as a
measure of its Nielsen viewing.
Response at 4.

NAB renews its request that it be
awarded its Bortz survey share of
12.6%, but submits that the Panel’s
response confirms that it is entitled to
no less than its corrected Nielsen
viewing share of 9.3%. NAB
Supplemental Petition at 3—4. Program
Suppliers counter that NAB is not
entitled to its Bortz survey results
because its evidence did not corroborate
those results. Program Suppliers
Petition Reply at 10. Program Suppliers
also argue that the Panel committed
error by stating that it found NAB’s
programming to be “previously
undervalued” with respect to the 1989
award, because the Panel cannot
reevaluate prior decisions of the CRT.
Id. at 11-12.

The Panel did not act arbitrarily in
awarding NAB a 7.5% share. The Panel
has clarified that it did not intend to
award NAB its Nielsen viewing share,
but was only using those numbers as a
reference point for determining the
award. The Panel’s use of the so-called
“uncorrected”” Nielsen numbers is also
not erroneous, even though those
numbers were used as only a reference
point. The Panel, in addressing the
miscategorization issue, stated that
““none of the witnesses were able to
articulate what effect, if any, these
alleged problems had on the survey
results,” and concluded that it was
“unpersuaded that the criticisms
involving miscategorization and
nonresponse rate have any real
measurable effect on the validity of the
[Nielsen] results.” Report at 42-43. NAB
did not present any evidence to the
Panel as to how the programs which it
alleges are miscategorized would change
its Nielsen numbers, and NAB’s post-
hoc rationalization in its Petition to
Modify is not acceptable. See, Citizens
to Preserve Overton Park v. Volpe, 401
U.S. 402, 419 (1971).

2. Corroboration of the Bortz survey.
NAB claims that the Panel arbitrarily
rejected its evidence corroborating the
Bortz survey. NAB claims that the Panel
stated that it would not award NAB the
results it received in the Bortz survey,

because ‘““NAB [did] little to corroborate
Bortz.” Report at 112. NAB argues that,
on the contrary, it presented much
evidence to corroborate its results in the
Bortz survey. They include: (a)
subscribers’ letters and calls when
distant signals are dropped; (b)
analogous demand for the CNN cable
channel; (c) actions taken by subscribers
to avoid losing distant signal news
programs; (d) independent research on
““parasocial interaction,” meaning strong
personal attachment to news programs
and personalities; (e) a 1991 study
commissioned by WTBS finding that
subscribers value station-produced
newsbreaks and other informational
programs; (f) a 1992 study by Beta
Research Corporation finding that
subscribers highly value cable networks
featuring news and other information;
(9) subscriber valuation surveys
conducted for the 1983 distribution
proceeding; (h) evidence of clustering of
distant signal carriage in regions close to
the market of the station being carried,
where interest in news of the
community is greatest; and (i) cable
operator testimony, including operators
testifying for other Phase | categories.
NAB Petition to Modify, Attachment A
at 64, 134, 152-163.

Program Suppliers counter that NAB
did not corroborate NAB’s results in the
Bortz survey. Program Suppliers
characterize NAB'’s analogy to CNN’s
license fees as creating an unfair
comparison with compulsory license
fees, and that the comparison was
dismissed by the Panel as “‘overstated”
and ““of little value.” Program Suppliers
Reply at 9-10. Program Suppliers fault
NAB for not presenting any data
concerning the actual prices paid for
station-produced programs in the
syndication marketplace. Id. at 10. They
also state that to show audience avidity
is not enough; it must be greater avidity
than shown for the other types of
programs being compared in Phase | in
order to get an increased award. Id.
Lastly, Program Suppliers consider the
Panel’s conclusion that there were no
changed circumstances as dispositive of
NAB’s claim for a higher award. Id. at
10-11.

JSC submit that if the Librarian
believes NAB should get an award equal
to its Bortz results, so should JSC. JSC
Reply at 51. The Canadian Claimants
state that if the Librarian believes NAB’s
award should be upwardly adjusted,
that should not affect the Canadian
Claimants’ award because no NAB
programming was shown on Canadian
distant signals. Canadian Claimants
Reply at 10-11.

The Panel did not act arbitrarily in
rejecting NAB’s evidence purporting to

corroborate NAB’s results in the Bortz
survey. In the section entitled “Analysis
of and Award to the NAB,” the Panel
stated that it could not accept NAB’s
proffered analogy to CNN for the
reasons given by Program Suppliers,
which was, that it was an unfair
comparison between CNN'’s license fees
and compulsory license fees which are
limited by law. Report at 112. Further,
the Panel stated that NAB'’s evidence
from the Opinion Research study, about
“parasocial interaction,” and about
regional clustering, was credible. But it
nonetheless rejected these as justifying
an increase for NAB, because it found
them to be at the same level as prior to
1990-92—no changed circumstances.
Report at 112. Although each and every
one of NAB’s proffered evidence could
have been described by the Panel, the
more important evidence was discussed
sufficiently to support the Panel’s
determination.

F. The Devotional Claimants Award

The Devotional Claimants claim the
Panel ignored record evidence and/or
rejected certain arguments that were
accepted for other claimants, that would
have supported an increased award to
the Devotional Claimants.

First, the Devotional Claimants assert
that the Panel erred when it discounted
the Bortz survey results for the
Devotional Claimants because, ‘“The
Tribunal in 1989 found, as we do also,
that the price of the programs is much
less than what the cable operator is
willing to spend.” Report at 130. To
have made this finding, the Devotional
Claimants contend that the Panel would
have had to ignore the unrebutted
evidence of Dr. David Clark and Mr.
Michael Nason who testified that
devotional programmers would
carefully negotiate to obtain a market
price if a free market did exist in distant
signal retransmissions. Devotional
Claimants Petition to Modify at 7-8. The
Devotional Claimants submit that PBS
witness, Dr. David Scheffman, conceded
there was no reason to discount the
Devotional Claimants’ award for any
“supply-side” considerations. Id. at 8.
The Devotional Claimants further
contend that to discount their award for
lack of pricing is another way of saying
that their award should be discounted
for lack of ““harm.” Id. But the Panel re-
evaluated ““harm” in this proceeding
and found all claimants equally harmed.
Therefore, the Devotional Claimants
contend, the Panel acted illogically
when it continued to discount their
award for lack of pricing. Id.

Program Suppliers reply that there
was countervailing record evidence to
rebut the testimony of Clark, Nason and



55666

Federal Register / Vol. 61, No. 209 / Monday, October 28, 1996 / Notices

Scheffman. Program Suppliers Reply at
33-34. JSC contend that while the Panel
discounted the Bortz survey results for
the Devotional Claimants by 2—3%, it
discounted the Bortz survey results for
the JSC by 7-10%, and both are equally
illogical. However, in the JSC’s view,
the Panel acted within its discretion to
weigh the evidence, and this weighing
is not subject to review. JSC Reply at 47.

Second, the Devotional Claimants
contend that their evidence
corroborative of the Bortz survey was
ignored by the Panel while similar
evidence was credited to other parties.
For example, the Devotional Claimants
assert that: (1) while the Panel credited
PBS for its increased share in the
Nielsen study, the Panel did not credit
the Devotional Claimants for its
increased share in the Nielsen study; (2)
while the Panel credited the JSC for the
testimony of cable operators Myhren
and Maglio on behalf of sports, the
Panel did not credit the Devotional
Claimants for the testimony of cable
operators Engel and Searle on behalf of
devotional programming; (3) while the
Panel credited the JSC and NAB with
their showings related to the intensity or
avidity of viewership, the Panel did not
credit the Devotional Claimants’
evidence of avidity of viewership; (4)
while the Panel credited the JSC and
PBS with the marketplace value of
analogous program channels, such as
ESPN and Arts and Entertainment, the
Panel did not credit the Devotional
Claimants for the marketplace value of
such analogous program channels as the
Family Channel and the Faith and
Values network; and (5) while the Panel
gave increases to all other parties who
relied on the Bortz survey—IJSC, NAB,
and PBS—it gave no increase to the
Devotional Claimants, the only other
party who relied on the Bortz survey,
Devotional Claimants Petition to Modify
at 10-14.

In reply, Program Suppliers note that
the Nielsen figures for 1989 cannot be
compared with 1990-92 because of the
change from a diary-based study to a
meter-based study. Therefore, instead of
concluding that the Panel should have
credited the Devotional Claimants with
an increase in their Nielsen share, the
Panel erred when it credited PBS with
an increase in their Nielsen share.
Program Suppliers Reply at 37. Further,
Program Suppliers state that the
Devotional Claimants mathematically
exaggerated their increase in the Nielsen
study. Id. In addition, Program
Suppliers argue that the opinion
testimony of the cable operators was not
rejected, but was discounted for not
being quantified by the Devotional
Claimants. Id. at 38. As for the

analogous cable channels, Program
Suppliers assert that the Family
Channel consists more of movies and
television series than devotional
programming. Id. at 39.

JSC also argue that the 1989 Nielsen
study and the 1990-92 Nielsen studies
are not comparable because they are
based on different methodologies. JSC
Reply at 48. NAB agrees with the
Devotional Claimants that the Panel
ignored their evidence corroborative of
the Bortz survey, just as the Panel
ignored, NAB asserts, NAB’s
corroborative evidence, and that both
the Devotional Claimants and NAB
deserve higher adjustments for their
corroborative evidence. NAB Reply at
26.

Third, the Devotional Claimants
contend that their fee generation
analysis for religious specialty stations
was ignored, and that there is no basis
for the Panel to have given the
Devotional Claimants a different award
in the Basic Fund and the 3.75% Fund.
Devotional Claimants Petition to Modify
at 14.

Program Suppliers contend that the
specialty station fee generation analysis
was used by the Panel, but discounted.
Further, the specialty station fee
generation analysis shows the basis for
why the Panel gave a different award to
the Devotional Claimants in the Basic
Fund and the 3.75% Fund, because
specialty stations are never carried at
the 3.75% rate. Program Suppliers reply
at 39—40. JSC makes the same point
justifying the different awards to the
Devotional Claimants in the Basic Fund
and the 3.75% Fund. JSC Reply at 49.

The Panel did not act arbitrarily in its
award to the Devotional Claimants.
First, the Panel did not err in reaching
its conclusion that the price of
Devotional programs is less than what
the cable operators state in the Bortz
survey they are willing to spend. The
Panel made findings based on record
evidence in support of this conclusion
when it recited the criticism offered by
the Program Suppliers that ““Devotionals
pay stations for air time and argue this
practice indicates a lower value for
devotional programming compared with
other programs.” Report at 129.

Second, the Panel did not act
arbitrarily in considering what appears
to be similar evidence differently. When
a decision-making body weighs
evidence, it may often decide to accept
one piece of evidence but reject another,
even though they appear similar.
Anderson v. Bessemer City, 470 U.S.
564, 574 (1985). For example, it is
within the Panel’s discretion to accept
the testimony of one cable operator, but
not another. It is also within the Panel’s

discretion to consider one cable channel
analogous to one claimant, but find that
another cable channel is not analogous
to another claimant. Program Suppliers
and JSC give creditable reasons why the
Panel made its distinctions concerning
the Devotional Claimants. While the
Panel’s explanation was less than
compelling, in its section called
“Analysis and Award to the Devotional
[Claimants],” enough can be gleaned
from it to support the conclusion that
the Panel rationally weighed the
differences in seemingly similar
evidence.

Third, the Panel did not act arbitrarily
in reaching its conclusion that the
award in the Basic Fund to the
Devotional Claimants should be 1.25%
because it found in the findings of fact
that “‘the specialty station royalties for
the three years at issue represent less
than 1% of the total royalty pool, and
are thus consistent with Devotionals’
low viewing shares.” Report at 129.
Further, the Panel incorporated by
reference the Tribunal’s reason for
giving the Devotional Claimants
disparate awards in the basic and the
3.75% Fundes; that is, that religious
specialty stations are not paid for at the
3.75% rate, and therefore, the
Devotional Claimants 3.75% Fund
award should be correspondingly
reduced. Report at 142.

G. The Canadian Claimants Award

In her review of the Panel’s Report,
the Register discovered what appeared
to be a discrepancy in the Basic Fund
award to the Canadian Claimants.
Specifically, the Report contained
language indicating that the Panel
would award the Canadian Claimants a
1.1% share of the Basic Fund, but then
awarded the Canadian Claimants only a
1.0% share. The Report stated:

More specifically, the Canadians claim that
approximately 1.95% of all basic royalties is
for the carriage of Canadian stations. Of that
number, JSC should receive 29%, Program
Suppliers should receive 15%, and the
balance (56%) should be allocated to the
Canadians. This 56% is equal to 1.1% of the
basic royalties.

The Panel believes that the analysis for this
category should be the same as for the other
categories. The Bortz survey shows cable
system operators value Canadian
programming at .3%. This number is totally
unreliable as Mr. Bortz suggests that the
small numbers are incapable of being
accurately measured. The other quantitative
evidence we have is the fees generated.
While there is a great deal of criticism,
particularly by PTV, concerning acceptance
of the fee-generated method, we see no other
significant evidence to dispute the claim of
the Canadians.

We allocate 1% of the Basic Fund to the
Canadians for the years 1991 and 1992.



Federal Register / Vol. 61, No. 209 / Monday, October

28, 1996 / Notices 55667

Report at 140-141.

In light of this language, the Register
certified questions to the Panel to
determine its intent. The Register
inquired as to whether the Panel
intended ‘““to make an award to the
Canadian Claimants on the basis of fee
generation,” and, if so, how did the
Panel ““account for the discrepancy
between 1.1% and 1.0%.” Certified
questions 5-A, 5-B. Finally, if the Panel
did not intend to use fee generation, the
Register inquired as to what other
factors went into the fashioning of the
award.

In response, the Panel stated that it
“did not wish to use a fee generation
method.” Response at 5. Instead, the
Panel noted that while the Canadian
Claimants requested 1.1% of the Basic
Fund, it was *‘[our] collective judgment
that, based on past proceeding, an
increase of one-third [from the 1989
percentage] was a sufficient increase, so
[we] concluded that one percent was the
appropriate marketplace value.” Id. The
Panel concluded by stating that “[w]hile
we tried to distance ourselves from the
fee generated [sic] method, by the first
sentence in the second quoted
paragraph, we certainly used that
method in reaching our conclusion.” Id.

The Canadian Claimants argue that it
was error for the Panel not to use the fee
generation approach and award the
Canadian Claimants 1.1% of the Basic
Fund because “‘the Panel’s Report and
Response indicate that they accepted
our factual findings and
conclusions.. . .” Canadian Claimants
Supplemental Petition Reply at 3;
Canadian Claimants Supplemental
Petition at 2—3. Further, the Canadian
Claimants argue that the Librarian is
prohibited from reducing the Canadians
award in any way ‘‘because no party
sought its reduction.” Canadian
Claimants Supplemental Petition at 2.

In reply, Program Suppliers challenge
the Canadian Claimants contention that
their award cannot be reduced, noting
that there is no statutory provision in
the Copyright Act, unlike the Natural
Gas Act and Federal Power Acts, which
preclude the Librarian from considering
an issue or award not raised by the
parties. Program Suppliers
Supplemental Petition Reply at 2-3. JSC
submit that there is nothing in the
Panel’s report or responses to the
certified question that indicate that the
Panel accepted the Canadian Claimants’
evidence in its entirety, and that to
request the Librarian at this stage, and
not in the initial petitions to modify, for
an increase in award is untimely. JSC
Supplemental Petition Reply at 7-8.

Having clarified that it was the
Panel’s intention to award the Canadian
Claimants 1.0% of the Basic Fund, the
award is reasonable. The Copyright
Royalty Tribunal was accorded a
substantially broad ‘‘zone of
reasonableness” in making its
determinations, see National
Association of Broadcasters v. CRT, 772
F.2d 922 (D.C. Cir. 1985), and the
Canadian Claimants’ award falls within
this zone, since they received 0.75% in
the 1989 distribution proceeding and
were requesting 1.1% in this
proceeding. Further, as JSC correctly
point out, there is nothing in either the
Panel’s Report or Response to the
certified questions that indicates that
the Panel accepted the Canadians’ case
in its entirety and intended to award
them their requested share of 1.1%.

H. The PBS Bortz Adjustment

PBS makes a technically complex
argument alleging that the Panel acted
arbitrarily in not adjusting its Bortz
share in this proceeding. PBS submits
that the Panel should have made an
upward adjustment in its award to
account for the fact that it does not

receive any royalties in the 3.75% Fund.

Although PBS made a similar
adjustment argument to the Tribunal in
the 1989 proceeding, which was
expressly rejected by the Tribunal, PBS
argues that it presented new evidence
and argument for adjustment in this
proceeding, thereby precluding the
Panel from properly relying upon the
Tribunal’s rejection rationale.

The Panel’s analysis of its award to
PBS begins with an examination of the
raw numbers from the Bortz survey for
the PBS category: 2.7% of the royalty
fund for 1990, 2.9% for 1991 and 3.0%
for 1992. Report at 115-116. The Panel
then notes the principal arguments
made by PBS for adjusting these
numbers upward. The first adjustment
was something called the zero value
methodology, which attempted to
account for the cable operator
respondents in the Bortz survey that did
not actually import a distant PBS signal.
The Panel accepted this adjustment,
though somewhat reluctantly. Report at
123 (“The automatic-zero adjustment
proposed by Dr. Fairley troubles the
Panel.””). The Panel then analyzed PBS’s
analogous marketplace adjustment
argument, giving that credit as well. 1d.
Finally, and this is significant to PBS’s
claim of arbitrary action, is the Panel’s
handling of PBS’s proposed adjustment
to account for its zero award in the
3.75% Fund.

PBS’s position is the following: The
Bortz survey numbers, even after the
zero value methodology and analogous

marketplace adjustments, are not
accurate. Unlike the other claimants,
PBS does not receive an award from the
3.75% Fund because none of its stations
are carried by cable operators at the
3.75% royalty rate. Thus, PBS only
receives an award from the Basic Fund,
which represents about 75% of the total
royalty pool (the 3.75% Fund
representing the other 25%). An award
of 6% of the total royalty fund (which
represents PBS’s adjusted Bortz share) is
only 6% of 75% of the total fund, since
PBS receives no 3.75% award. Thus, an
award of 6% actually works out to be
less than 6% when the total fund is
considered. PBS therefore submits its
award must be raised to roughly 7%
total, so that its award when the total
royalty pool is considered amounts to
6%. PBS Petition to Modify at 6-8, 12.

In the 1989 proceeding, the Tribunal
rejected this argument, noting that the
Bortz survey did not require cable
operators to allocate value to program
categories based on their actual
compulsory license copyright payments,
but rather based on a hypothetical
programming budget. 57 FR 15286,
15295 (April 27, 1996). The operators
were therefore allocating PBS
percentage of the programming budget
on 100% of the royalty funds in this
proceeding, not the 75% of the funds
that PBS alleges.

PBS now submits that it has presented
a reconstituted version of its adjustment
argument in this proceeding, arguing
that not only is it entitled to an
adjustment of the Bortz results, but that
all parties must be adjusted upward.
PBS Petition to Modify at 10. The Panel
rejected this argument “‘for the same
reason given by the Tribunal in the 1989
proceeding.” Report at 124. PBS asserts
that the Panel acted arbitrarily in
applying this reasoning because PBS
submits that it has presented a new
argument, with attending evidence
showing how the other parties’ shares of
the Basic Fund must be adjusted
upwards to reflect their true Bortz
shares. Id. at 11.

NAB concurs with PBS’s logic, and
believes that they, too, are entitled to an
upward adjustment. NAB Reply at 24.
JSC states that if PBS’s Bortz share goes
up, its share must increase as well. JSC
Reply at 51-52. Devotional Claimants
do not address PBS’s argument. The
Canadian Claimants and Program
Suppliers object to PBS’s position,
submitting that it is nothing more than
a rehash of the argument made to the
Tribunal in 1989. Canadian Claimants
Reply at 13-14; Program Suppliers
Reply at 11-12. Program Suppliers
argue that PBS’s asserted difference
between adjusting only its share of the



55668

Federal Register / Vol. 61, No. 209 / Monday, October

28, 1996 / Notices

Basic Fund in the 1989 proceeding, and
adjusting all parties share in the current
proceeding, is “‘a distinction without
substance.” Program Suppliers Reply at
15. They note that no matter the
adjustment, the Panel did not accept
PBS’s Bortz share as determinative of its
award, nor did it announce an intention
to do so. Because it did not accept Bortz
as determinative, PBS’s post-Panel
adjustment is not proper. Id.

The Panel did not act arbitrarily in
rejecting PBS’s Bortz adjustment for the
same reasons articulated by the Tribunal
in 1989. Whether an adjustment in the
Basic Fund award is made for only one
party (PBS), or all parties, the approach
used in the Bortz survey itself remain
unchanged. As in the 1989 proceeding,
Bortz did not ask cable operators to base
their program share allocation according
to the royalties they actually paid. Thus,
in awarding PBS programming a
specific share, a cable operator did not
take into account that its stated share
only applied to the Basic Fund and not
the 3.75% Fund, since PBS does not
receive a 3.75% share. The Bortz survey
numbers therefore do not necessarily
require the adjustment demanded by
PBS. Thus, the Panel was reasonable in
adopting the Tribunal’s 1989 rationale
because PBS’s argument, and the design
parameters of the Bortz survey, were
fundamentally the same.

Furthermore, as Program Suppliers
correctly note, the Panel did not state
that it was using PBS’s Bortz numbers
as the sole means of determining its
award. In fact, the Panel awarded PBS
a share that is less than the unadjusted
Bortz survey numbers. Had the Panel
stated that it was attempting to award
PBS its Bortz share, then PBS’s
argument might have some validity.
However, since the Panel did not, it did
not act arbitrarily in denying PBS’s
requested adjustment.

I. The Unified Award

One issue that troubled the Register in
her review of the Panel’s Report was its
decision to make the same award to
each party for all three years, Report at
26, even though some of the parties had
requested different awards for different

years and had presented different
evidence for each year to support those
requests. See, e.g., Direct Case of JSC
(requesting Basic Fund awards of 31%
for 1990, 33% for 1991 and 35% for
1992).

The Register certified a question to
the Panel regarding its decision to make
a unified award. The Register asked
whether the parties had stipulated that
they wanted a unified award for the
period, and if so, where was that in the
record. The Register then asked if the
parties did not so stipulate, what were
the reasons supporting the Panel’s
decision. Certified questions 2-A, 2-B,
and 2-C.

In response, the Panel stated:

The parties advised the Panel during the
course of the proceedings that the Panel
could either make three separate awards or
one combined award. The Panel chose the
latter. The Panel cannot point specifically to
a page in the record that says that. It is not
certain that when that statement was made
the court reporter recorded that statement.
However, the Panel’s understanding is
supported by the fact that none of the
claimants objected to the single award.

Response at 4.

Surprisingly, none of the parties
commented upon the Panel’s answer in
either their supplemental petitions or
replies.

Section 111 of the Copyright Act
establishes that the Copyright Office
shall collect cable compulsory license
fees semiannually, but that the
distribution of those fees shall be
annual. Each July, claimants file their
claims to the previous year’s royalties.
Distributions then occur annually.
Where there are no controversies, the
entire year’s fund is distributed. Where
there are controversies, the Librarian of
Congress convenes a CARP to resolve
those disputes.

The statute describes the distribution
of royalties in terms of an annual
process. The statute is silent as to
whether more than one year’s fund may
be combined into a single distribution
process. Both the Library and all of the
parties in this proceeding believe that a
consolidation of proceedings is
permissible and proper, and that was

done in this proceeding by
consolidating the 1990, 1991 and 1992
cable royalty funds into a single
proceeding. 60 FR 14971 (March 21,
1995). The statute is also silent as to
whether, in a consolidated proceeding,
a unified award may be made. At the
beginning of this proceeding, it is
apparent that the parties assumed that
the Panel would be making separate
awards to each of the claimants for each
of the three years, since they presented
separate evidence for each year and
requested different percentages of
royalties for each year. However, that
assumption apparently changed
somewhat during the course of the
proceedings, and only some of the
parties continued to present evidence
for separate awards in their proposed
findings. See Proposed Findings of JSC.
Further, in its response to the certified
guestions, the Panel stated that a
representation was made during the
course of the proceedings that a unified
award could be made. None of the
parties have challenged the accuracy of
the Panel’s statement in their
supplemental petitions.

It is telling that none of the parties
have challenged the Panel’s unified
award, even when expressly presented
the opportunity to do so on two
occasions through the original and
supplemental petitions to modify. The
cable royalties involved in this
proceeding are, of course, their money,
and apparently none of them have a
problem with the unified award.
Because the statute is silent, it cannot be
said that the Panel acted contrary to the
provisions of the Copyright Act.
Likewise, it cannot be said that the
Panel acted arbitrarily when all of the
parties in this proceeding have
supported, if not in fact requested, the
making of a unified award.

Conclusion

For the above stated reasons, the
Register recommends that the following
should be the percentages for
distribution of the 1990-1992 cable
compulsory license royalties:

Basic 3.75% Syndex
1990:
Program SUPPHIEIS ......eee ittt 52.6336250 56.0125439 95.5000000
JSC i, 28.2355000 31.1605620
NAB ..oiiieiieieiens 7.1820500 7.1688409
Music Claimants ... 4.5000000 4.5000000 4.5000000
PBS . 5.5049750
Devotional Claimants .. 1.1938500 0.9080532
Canadian Claimants 0.7500000 0.2500000
1991-1992:
Program Suppliers 52.5250000 56.0131375 95.5000000
IS e 28.1725000 31.2299325




Federal Register / Vol. 61, No. 209 / Monday, October 28, 1996 / Notices

55669

Basic 3.75% Syndex
LA = N 7.1625000 7.1625000
Music Claimants . 4.5000000 4.5000000 4.5000000
PBS .o, 5.4912500
Devotional Claimants ... 1.1937500 0.9072500
Canadian ClaiMAaNS ........cccciiiiiiiiiie e e e e e e e e e st ee e e e s e e saanaeeeas 0.9550000 0.1871800

I1. Order of the Librarian of Congress

Having duly considered the
recommendation of the Register of
Copyrights regarding the report of the
Copyright Arbitration Royalty Panel in
the distribution of the 1990-1992 cable
royalty funds, the Librarian of Congress

fully endorses and adopts her
recommendation to accept the Panel’s
decision in part and reject it in part. For
the reasons stated in the Register’s
recommendation, the Librarian is
exercising his authority under 17 U.S.C.
802(f) and is issuing an order setting the
distribution of cable royalty fees. After

deducting National Public Radio’s
0.18% share per its agreement with the
other parties to this proceeding, IT IS
ORDERED that the 1990-1992 cable
compulsory license royalties shall be
distributed according to the following
percentages:

Basic 3.75% Syndex
1990:
Program SUPPHEIS ......oee i 52.6336250 56.0125439 95.5000000
JSC i 28.2355000 31.1605620
NAB ...ccoovvveeien, 7.1820500 7.1688409
Music Claimants . 4.5000000 4.5000000 4.5000000
PBS .o 5.5049750
Devotional Claimants ... 1.1938500 0.9080532
[OF=TaF= To [ 1= Ta I @1 - 113 - T | £ 0.7500000 0.2500000
1991-1992:
Program SUPPHEIS ......oee i 52.5250000 56.0131375 95.5000000
JSC 28.1725000 31.2299325
NAB 7.1625000 7.1625000
MUSIC ClaIMANTS ...eiiiiiiieiiiie et ettt e et e e st e e s saaeeeesreeeeenes 4.5000000 4.5000000 4.5000000
PBS .o 5.4912500
Devotional Claimants ... 1.1937500 0.9072500
Canadian Claimants 0.9550000 0.1871800

As provided in 17 U.S.C. 802(g), the
period for appealing this Order to the
United States Court of Appeals for the
District of Columbia Circuit is 30 days
from the effective date of this Order.

Dated: October 22, 1996.

So Recommended.

Marybeth Peters,
Register of Copyrights.
So Accepted and Ordered.
James H. Billington,
The Librarian of Congress.
[FR Doc. 96-27573 Filed 10-25-96; 8:45 am]
BILLING CODE 1410-33-P

NATIONAL CAPITAL PLANNING
COMMISSION

Senior Executive Service; Performance
Review Board; Members

AGENCY: National Capital Planning
Commission.

ACTION: Notice of Members of Senior
Executive Service Performance Review
Board.

SUMMARY: Section 4314(c) of Title 5,
U.S.C. (as amended by the Civil Service
Reform Act of 1978) requires each
agency to establish, in accordance with

regulations prescribed by the Office of
Personnel Management, one or more
Performance Review Boards (PRB) to
review, evaluate and make a final
recommendation on performance
appraisals assigned to individual
members of the agency’s Senior
Executive Service. The PRB established
for the National Capital Planning
Commission also makes
recommendations to the agency head
regarding SES Performance awards,
ranks and bonuses and recertification.
Section 4314(c)(4) requires that notice of
appointment of Performance Review
Board members be published in the
Federal Register.

The following persons have been
appointed to serve as members/
alternates of the Performance Review
Board for the National Capital Planning
Commission: Reginald W. Griffith,
Eugene Kinlow, Gary F. Davis, Patricia
G. Norry, Patricia Cornwell-Johnson,
and Hilda Rodriguez, from October 28,
1996 to October 28, 1998.

DATE: October 28, 1996.
FOR FURTHER INFORMATION CONTACT:
Connie M. Harshaw, Executive Officer,

National Capital Planning Commission,
801 Pennsylvania Ave, N.W., Suite 301,

Washington, D.C. 20576, (202) 482—
7213.

Sandra H. Shapiro,

General Counsel.

[FR Doc. 96-27601 Filed 10-25-96; 8:45 am)]
BILLING CODE 7502-02-M

NATIONAL SCIENCE FOUNDATION

Advisory Panel for Cell Biology; Notice
of Meeting

In accordance with the Federal
Advisory Committee Act (Pub. L. 92—
463, as amended), the National Science
Foundation announces the following
meeting.

Name: Advisory Panel for Cell Biology
(1136)—(Panel B).

Date and Time: November 13-15, 1996,
8:30 a.m. to 6:00 p.m.

Place: Room 340, National Science
Foundation, 4201 Wilson Boulevard,
Arlington, VA 22230.

Type of Meeting: Closed.

Contact Person: Dr. Eve Barak or Dr. Eliot
Herman, Program Directors for the Cell
Biology Program, National Science
Foundation, Room 655 South, Arlington, VA
22230. Telephone: 703/306-1442.



		Superintendent of Documents
	2023-05-06T14:35:00-0400
	Government Publishing Office, Washington, DC 20401
	Government Publishing Office
	Government Publishing Office attests that this document has not been altered since it was disseminated by Government Publishing Office




